Re: jak uziemic' kompa?

Autor: Mariusz (mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 08:53:18 MET

Cześć !
Użytkownik "Piotr Nyczak" <mystik_at_PROTECTIONpo.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Mariusz" <mariusz_at_cz.onet.pl> napisał w wiadomości
> Uzeruje, uzeruje (nie ma czegos takiego jak wyzerowanie w odniesieniu do
> tego problemu) :))

Oki, przyznaję rację, Zagalopowałem się.

> No to jest malo prawdopodobne. Musialby to zrobic celowo:((

Dla przykładu: na wsiach. Nagminne jest kombinowanie z fazami, łączenie
kabelkami itd. Jak na jednej fazie braknie napiecia, to się idzie i
odpowiednio mostkuje. Widziałem kiedyś nawet patent taki jak tablica do
mostkowania. Zgroza, nikt nie zwracał uwagi gdzie zero, a gdzie faza. I
teraz może, ale nie musi zainstnieć taka oto sytuacja. Dzieciak kombinuje z
kompem wg. instrukcji tutaj otrzymanych, i idzie do szkoły, tymczasem
dziadek przepina fazy, przy okazji zamieniając miejscami zero z fazą.
Dzieciak przychodzi ze szkoły zasiada przy kompie, dotyka obudowy i...... no
właśnie. Więcej tutaj nie zagląda.

> Tak, tak. To by bylo zdecydowanie najlepiej.

> Niestety masz racje (nie dlatego, ze musze Ci ja przyznac, ale dlatego, ze
> moze sie tak zdarzyc).

Tak więc jesteśmy zgodni. W tym przypadku lepiej dać "na flaszkę"
elektrykowi i mieć problem z głowy.
Pozdrawiam
Mariusz