Re: Jaki procek i jaka p³yta ?

Autor: Kenickie (kenickie_at_box43.pl)
Data: Wed 05 Dec 2001 - 00:44:17 MET

> podpisuje sie pod tym obiema rekami i nogami ;)
> do tego cel 1200 podkrecony na 1500
> pewnie cos na athlonie xp byloby moze troche szybsze ale jak sie poczyta
> grupe to wiekszosc problemow maja osoby z kompami na procesorach amd
> jedyna zecz, ktora mnie denerwuje w tusl2-c to ograniczenie obslugiwanej
> pamieci do 512 mb, ale to dla tego, ze pracuje w grafice gdzie do
> komfortowej pracy potrzeba na prawde duuuuzo ramu, do grania i domowego
> uzytku natomiast wystarczy z gorka...
> wiec jesli stawiasz na niezawodnosc polecam ww konfiguracje, jesli zalezy
Ci
> na jak najwiekszej ilosci fps w 3dmarku to mysl o athlonie xp

Nie my¶l o jakimkolwiek AMD, bo to jedna wielka kicha. Serwisy hurtowni
odmawiaj± przyjmowania procesorów do wymiany, jak tylko znajd± jakikolwiek
¶lad np. czujnika temperatury pod prockiem!!!
Na wielu p³ytach czujnik ten odstaje tak, aby go docisn±æ dobrze do
powierzchni procka przy jego monta¿u. Nie mówi±c ju¿ o zarysowanej b±d¼
ukruszonej strukturze. Jak s³ysza³em od serwisanta z hurtowni - to samo AMD
wprowadzi³o takie restrykcje bo za du¿o procków do nich wraca³o. Niby nie ma
im siê co dziwiæ, bo to uszkodzenia mechaniczne, ale nie pomy¶leli o tym w
momencie projektowania procków. Ale uszkodziæ takiego athlona czy durona
jest bardzo ³atwo, nawet przy umiejêtnym monta¿u.
Poza tym to idiotyzm, ¿eby procek 1GHz mia³ temperaturê 45 stopni nic nie
licz±c (sprawdzana w biosie) z za³o¿onym du¿ym miedzianym coolerem za prawie
stówkê. Tak± temperaturê moje P3/800 na mag. 133MHz ma dopiero po kilku
(-nastu) godzinach renderingu skomplikowanej sceny 3D i to na jakim¶
badziewnym coolerku za 15 czy 20 z³.
Jak mój przedmówca poleca³bym Celerona 1.2GHz (Tualatin). Na pocz±tek bez
podkrêcenia - tym siê zajmiesz jak naprawdê przestanie wystarczaæ, a to
pewnie nieprêdko siê zdarzy. Nie patrz na jakie¶ bzdurne wyniki po sto pare
klatek w Quake'u3. Patrz przede wszystkim na stabilno¶æ pracy i
bezproblemowo¶æ. A w tym intelowski procek na p³ycie z intelowskim
chipset-em bije na g³owê wszelke AMD, VIA, itp.

Pozdrawiam
Kenickie