Re: Jaki procek i jaka p³yta ?

Autor: GLide (glide_at_kreacja.pl)
Data: Thu 06 Dec 2001 - 01:47:32 MET

On Wed, 5 Dec 2001 00:44:17 +0100, "Kenickie" <kenickie_at_box43.pl>
wrote:

>Nie my¶l o jakimkolwiek AMD, bo to jedna wielka kicha. Serwisy hurtowni
>odmawiaj± przyjmowania procesorów do wymiany, jak tylko znajd± jakikolwiek
>¶lad np. czujnika temperatury pod prockiem!!!
Gdzie takie fajne hurownie sa?

>Na wielu p³ytach czujnik ten odstaje tak, aby go docisn±æ dobrze do
>powierzchni procka przy jego monta¿u. Nie mówi±c ju¿ o zarysowanej b±d¼
W jakiejs plytce tak mialem i nie zostal zeden slad. Moze trzeba
troche _pomyslec_ i jak sie nie da delikatnie procka zainstalowac to
ten czujniczek lekko palcem odigiac?

>ukruszonej strukturze. Jak s³ysza³em od serwisanta z hurtowni - to samo AMD
Jadro AMD jest kruche, ale wbrew pozorom nie jest trudno zainstalowac
coolerek i go nie ukruszyc.

>im siê co dziwiæ, bo to uszkodzenia mechaniczne, ale nie pomy¶leli o tym w
>momencie projektowania procków. Ale uszkodziæ takiego athlona czy durona
>jest bardzo ³atwo, nawet przy umiejêtnym monta¿u.
Przy umiejetnym montazu trudno. Ja nie zrobilem tego ani razu mimo iz
nie mialem labolatoryjnych warunkow. (calkiem zlozony kop z dosc
trudnym dostepem do gniazda procka).

>Poza tym to idiotyzm, ¿eby procek 1GHz mia³ temperaturê 45 stopni nic nie
>licz±c (sprawdzana w biosie) z za³o¿onym du¿ym miedzianym coolerem za prawie
>stówkê. Tak± temperaturê moje P3/800 na mag. 133MHz ma dopiero po kilku
D800_at_1010 i jest 47 przy max obciazeniu. Czary? Poza tym AMD grzeja
sie bardziej niz Intele, ale tez wytrzymuja stadardowo wyzsza
temperature niz one.

>bezproblemowo¶æ. A w tym intelowski procek na p³ycie z intelowskim
>chipset-em bije na g³owê wszelke AMD, VIA, itp.
Powiedz to mojemu Asusowi A7V133 i Duronowi.

Mimo wszystko masz troche racji - AMD sie bardziej grzeje, ale czy to
przeszkadza?

GLide