I ponownie LCD....

Autor: Jacek W. (lou_at_poczta.fm)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 16:03:09 MET

Witajcie
Mam problem. Czeka mnie wymiana monitora. Po dlugich poszukiwaniach moj
wybor padl na 19 " LG 915+ Flatron. Dopiero pozniej zainteresowalem sie
monitorami LCD, a jako, ze prawie caly dzien spedzam przed monitorem. W
pracy 8 godzin, a pozniej w domu. Zdecydowalem sie, ze przynajmniej w domu
dam oczom troche luzu. Ale do rzeczy.....

Wybierajac rozne modele kierowalem sie opinia postow znalezionych na grupie
i strona www.monitor.pl (co o tej firmie sadzicie?).

Do wydania mam okolo 2200 zl. Za te pieniadze bedzie to oczywiscie 15".

Komputer wykorzystuje glownie do netu, programowania, troche grafika, od
czasu do czasu gry, filmy i telewizaja (mam tuner tv i zastanawia mnie jak
LCD przeskaluje obraz TV?)

Po przeszukaniu archiwum grupy i zapoznaniu sie z zawartoscia strony
www.monitor.pl mam takie typy:
NEC 1530-V LCD 15" czas reakcji ?
MAG AY-565 LCD 15" czas reakcji 30ms + szklany filtr i glosniki (glosn.
zupelnie zbedne)
Samtron 51-S LCD 15" czas reakcji 25ms

Co o nich sadzicie?
Szczegolnie interesuje mnie ten MAG, bo jak dotad zadnych opinii o nim nie
slyszalem, a wydaje sie calkiem dobry.

W specyfikacjach wyszukalem ze monitory te maja tylko wyjscie
analogowe....jako, ze mam karte graficzna tylko z wy. analog. to nie ma
problemu, ale czy nie ma przypadkiem takich monitorow co maja oba typy wyjsc
?

Najwiekszym problemem w monitorach LCD sa chyba martwe piksele i czas
reakcji. O to drugie zbytnio sie nie martwie, ale nieswiecachy pikesli to
chyba nikt nie chce miec.
Oczywiscie przed zakupem monitor dokladnie obejrze, przetestuje itp. (BTW co
warto zabrac, ze soba do sklepu do przetestowania LCD'ka?)
Zastanawia mnie tylko jakie jest prawdopodobienstwo uszkodzenia pikseli w
trakcie uzytkowania?

Zupelnie inna sprawa to sam zakup....w moim miescie (Torun) nie ma
specjalnie miejsca, gdzie wystawionych jest kilka modeli LCD, ktore mozna
sobie swobodnie potestowac. Oczywiscie mozna zamowic konkretny model.
W zwiazku z tym mam taki dylemat....nie wiem czy nie warto by kupic monitora
w firmie wysylkowej. Chodzi tutaj o www.monitor.pl
Na swojej stronie prezentuja sie jako solidna firma.
Jezeli chodzi o tego rodzaju zakup to mam pytanie. Nie jestem pewien, ale
polskie prawo mowi, ze przy tego rodzaju zakupach klient ma prawo zwrocic
towar bez podania przyczyny w ciagu 10 dni. Jak to sie ma w przypadku
monitorow? Wole sie zabezpieczyc niz pozniej zalowac

Prosze o jakies rady. Co? Jak? I gdzie?

Pozdrawiam
Jacek W.