Re: Athlon XP i 1 GB ramu !!!!!!!!!!

Autor: Kermit83 (kermit83_at_poczta.e.pl)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 14:48:53 MET

> Bzdura.
> Jeżeli masz powyżej 512MB ramu w kompie to wysiada dynamiczny
> moduł vcache odpowiedzialny za cache'owanie dysków.
> Dlatego trzeba ograniczyć jego wielkość w pliku system.ini
> właśnie żeby nie przekraczał tej wielkości. (najlepiej jednak do 32-64MB)
> np. sekcja [vcache]
> maxfilecache=32768
>
> Inną jest kwestia max. ile dimm'ów stabilnie jest w stanie
> obsłużyć dana płyta. (np. na ECS nie warto nawet próbować
> obsadzać wszystkich slotów bo mogą być częste zwisy)

Taki efekt jest już na 128MB. Kumple mieli takie problemy na ABit i MSI.

Nie wiem co wszyscy przyczepili się do ECSa. Sam mam upakowane wszystkie 3
sloty po 128MB i żeby było mało każdy innego typu(1 Infineon 133MHz CL2, 1
Kingston 133MHz CL3 i 1 Noname 133MHz CL3) i wszystko jest w idealnym
porządku, NIC się nie wiesza.
Że ktoś nie miał szczęścia z ECS bo kupił stary model lub przeczytał w
jakimś lamerskim piśmie typu CHIP to w cale nie znaczy że źle to działa.
Wszyscy chwalą epoxy, Abity, Asusy, MSI. A ja powiem że Abit i MSI nie umnie
dostatecznie dobrze obsłużyć pamięci i w Win98. Vcache wysiada już przy
128MB(bardzo często choć nie zawsze). Asus jest drogi ale kumpel miał z nimi
problemy, szczególnie modele z chipsetami VIA i INTEL (SiS był w miare ok.).
Objawiało się to kiepską (czyt. bardzo złą) obsługą kart nVidia. Potrafiły
się pojawiać śmiecie na ekranie w Win98se/Me. Epox jest dobry ale wcale nie
lepszy od ECSa, DROŻSZY wcale nie oznacza LEPSZY.
Wszyscy którzy brali się za ECSa i coś nie pasowało można wytłumaczyć tym że
NIE POTRAFIĄ skonfigurować opgrogramowania/sprzętu i myślą pewnie że
komputer powinien być łatwy w skonfigurowaniu (włóż płyte do obudowy,
zainstaluj system). Może ECS odbiega od innych płyt tym że trudniej go
skonfigurować(dla kogoś kto zna się na komputerach to nie ma różnicy przy
konfiguracji Asusa czy ECSa).
Komputery nie są (bądźmy szczerzy) dla idiotówi i każdy kto zna się na
komputerach nie powinien mieć problemów chyba że się na komputerach tak na
prawde nie zna.

Ja na ECSach pracuje od czasów Pentium 60MHz i rzadko (czyt. nigdy) miałem
problemy.
Będe kupował ECSa tak długo jak długo ta firma będzie istniała i produkowała
sprzęt.

Tym jakże optymistycznym akcentem kończe i pozdrawiam szanownych
grupowiczów,
Kermit83.