Re: Kilka banalnych pytanek

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sat 29 Dec 2001 - 13:43:02 MET

Hi,

Slawek wrote:

> 1. Na plytach glownych ESC jest zintegrowana karta dzwiekowa co to za karta
> i jakie sa jej osiagi ?

ECS. Na K7S5A jest całkiem przyzwoita karta dźwiękowa, do normalnej
pracy, słuchania muzyki przeciętnymi głośnikami czy do prostych gier
wystarcza IMHO w zupełności.

> 2. na plytach j/w jest zintegrowany kodek AC97 cz to to samo co AC3 ? Zdaje

Nie.

> plycie kolegi ESC sa tylko 3 wyjscia i niema nic do podpiecia 4 glosnikow
> wiec o co chodzi ?

AC97 to standard implementacji modułu dźwiękowego i nie ma nic wspólnego
z AC3. Karta dźwiękowa na ECS K7S5A jest _wyłącznie_ stereo.

> 3. Ktora plyta jest lepsza ECS SIS 735 K7S5A czy CLAYTON VIA KT133 ? Lepsza
> wsumie roznie mozna to interpretowac wzasadzie wybralem juz 1 poniewaz
> obsluguje UDMA 100, a pierwsza tylko UDMA66, ale moze jestescie w stanie
> wybic mi ja z glowy na korzysc tej drugiej ?

Akurat Twój powód jest najmniej istotny :) Ja bym wziął K7S5A gdyż bardziej
wierzę ECSowi niż Claytonowi, a ponadto chipset SiS 735 jest IMHO troszkę
wydajniejszy i mniej kłopotliwy od KT133A.

> 5. Czy Riva tnt 2 m64 dobrze wspolpracuje z w/w plytami ?

Tak.

> 7. Co to jest (na plycie glownej) AMR ?

Podłączanie prostego modemu/karty dźwiękowej. Można spokojnie nie zwracać
na to złącze w ogóle uwagi zazwyczaj :)

> 8. Na jakiej zasadzie dziala burn proof nagle bufor jest 0 pozniej znow 20
> itd dlaczeg tak sie dzieje ?

Bo musi nastąpić napełnienie bufora przed wznowieniem zapisu.

> 10. Czy polecacie wywalic starego sound blastera 16 isa na rzecz tej karty
> dzwiekowej zintegrowanej z plytami ESC ?

Tak. Szczególnie, że do K7S5A nie włożysz nic ISA :)

> 11. Jak sprawdzic kiedy nadchodzi czas na wymiane zasilacza na wydajniejszy
> ? Obecnie mam 230V i nie wiem czy po podpieciu nowej plyty i procka nie bede
> potrzebowal 300V

W nie V. Wystarczy 230 W, byle dobrej jakości.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./