AAAAAA!!!!!!!!! wszystko mi się wali!!!!!!!!!

Autor: Alcer (alcer_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 03 Dec 2001 - 17:58:53 MET

Cześć,
mam nowy sprzęt, składam go do kupy i....
1. komp się albo włącza albo nie (w zal. od humoru) - problem z zasilaniem?
2. przy włączonym kontrolerze stacji (FDC enabled) stacja się świeci, reszta
nie uruchamia się
3. przy wyłączonym kontrolerze i wyjętym kablu uruchamia się system, ale
bios wywala:
    // battery low
    // CMOS memory wrong size
    // press F1 to enter setup, F2 to resume
4. resume powoduje zawiechę komputera
5. setup albo się ujawnia albo nie
6. po zapisaniu jakichś opcji w setupie komp się wiesza
7. czasem da się uruchomić go z dysku, ale na nim nie mam systemu, więc
kicha
8. czasem

mój sprzęt:
Duron 750
płyta ECS K7SA (SiS 635)
DDR 256 MB Elite (wg producenta współdziała z płytą)
grafika Mint GeForce2 MX 400 TV-out
hdd IBM deskstar 15,2 GB

sprawdzałam sprzęt na płycie ECS z chipsetem Via i Duronem 850:
1. uruchamia się bez problemu (do czasu reszty rewelacji)
2. w biosie mogę mieszać bez końca- nie zawiesza się
3. przy włączonym kompie z dyskietką w stacji komp się nie uruchamia (tj.
cały czas świeci się światełko, ale reszta milczy) - stacja jest prawidłowo
podłączona, sprawdzano na dwóch taśmach
4. mogę uruchomić system z dyskietki i wrzucić komendę SYS, po czym
zrestartować, ale po restarcie komp nie widzi systemu na dysku
5. scandisk się wywala- tj. "niezidentyfikowany błąd, skontaktuj się z
Microsoftem"

Co może być przyczyną?
Nadmieniam, że wymieniłam zasilacz, pamięć została przetestowana gdzie
indziej i jest sprawna, stacja działa tylko na drugiej płycie. Poza tym dysk
był testowany gdzie indziej, tam był sprawny. Podejrzewam uszkodzenie płyty
(tej na SiS-ie), ale na drugiej też mam problemy, więc to chyba nie to.

Niekompatybilność? Ale czego z czym???

Pozdr
Anka
vel Alcer