Re: FSB-166 / PCI-33 MHZ

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 24 Dec 2001 - 18:21:07 MET

Użytkownik Piotrek <piotrek_at_skrzynka.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3c251883_at_news.vogel.pl...
[...]
> Ja mam Shuttle AK31 v2.0 - nie rozni sie niczym od v3.1 oprocz roznicy chipsetu.
> Bios mam taki sam. Nie ma mozliwosci takiego ustawienia.
>Tzn. mozna wybrac
> FSB od 100 do 166 co jeden MHz ale nie ma mozliwosci przestawienia dzielnika
> FSB/PCI 1/5

Masz opcję w biosie fsb/pci ?
Często ten parametr sam bios ustawia.

> i jak ustawiam powyzej 150mhz to dysk twardy umiera.

Z dyskiem udma lepiej nie kręć za bardzo pci (pow38) bo skończy
się to kilkoma gigabajtami zagubionych klastrów - nie do odzyskania.

Rozkręć komputer i przepisz sobie na kartkę symbol
układu PLL (taki mały scalak niedaleko generatora kwarcowego
-srebrny układzik). Wybierz symbol układu w CPUFSB (www.tweak.pl )
daj płyta nieznana i zobacz jakie częstotliwości obsługuje.

BTW. Po wybraniu w tym programie S-AK31 (nie podali co za rev)
wychodzi, że nawet przy fsb200Mhz - pci jest 33Mhz ;)

PeJot