Re: Dysk Samsung 30GB - problem

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 24 Dec 2001 - 18:21:04 MET

Użytkownik krys <krys__at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a047o4.3vv4brt.1@_krys_.h44dc6450.invalid...
> Mam problem z nowym dyskiem Samsung w starszym komputerze.
> Płyta główna AOpen (soket 7) z biosem aktualizowanym na początek 2000 roku.
> Nowszych wersji nie ma. Czy jest szansa, że dysk będzie współpracował z tą
> płytą.
> Co oznaczają napisy na dysku : Noise Guard i Impact Guard?
> Czy jeśli w biosie mam wyłączone UDMA, dysk może być połączony zwykłym
> kablem, bez ekranowania żył?
> Bardzo proszę o pomoc, bo stanąłem w miejscu i nie wiem co dalej robić.

Wykryłeś ręcznie dysk w biosie ? Wielkość się zgadza ?
Bios z 2000 roku powinien spokojnie rozpoznać dyski do conajmniej 32GB.

Jeżeli nie wykrywa go lub dysk nie działa poprawnie to wypróbuj
menadżera ze strony producenta hdd dla płyt nie obsługujących dużych dysków.
Przy błędach odczytu możesz też wyłączyć udma w biosie.

Płyta pewnie obsługuje tylko udma33 tak więc wystarczy zwykły kabel 40zył.
Na stronie Samsunga jest program setudma, ustaw dyskowi taki tryb jaki
maksymalnie obsługuje płyta główna.

BTW. W innym poście napisałeś, że dysk po Twoich kombinacjach zaczął
stukać, jak jest tak nadal to oddaj go do serwisu bo już nic nie zdziałasz.
Może był walnięty od początku ?
Najlepiej by było gdybyś go wymienił na innego producenta.
Samsung robi bardzo dobre monitory ale jego twardziele to szajs.

PeJot