Odp: kontroler Floppa

Autor: Loccutus (tropez_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 22 Oct 2001 - 09:45:48 MET DST

ciach jak mówiom...
> czesc
> chyba mi padł kontroler floppa na płycie glównej (flop jest sprawny,
> sprawdzałem w innym komputerze), bo mi cały czas dioda od floppa świeci i
> nic nie czyta mimo że jest własciwie podłączony (na pewno kable nie są
> podłączone na odwrót). W związku z tym myślałem o tym żeby zamiast myśleć
> kupnie kolejnej płyty kupić jakiś stary kontroler zewnętrzny z wyjściem na
> flopa (nawet stary badziew na ISA, żeby tylko było wyjście na floppa) i
> podłączyć do niego samego floppa. Co myślicie- czy to ma prawo zadziałać?
> [...]

No to robisz tak.

Otwierasz pudło i wkładasz kontrolera Na ISA od jakiegoś 486:))
podpinasz FDD do kontrolera i już.
Włączasz kompa i do biosu.
Wyłączasz w biosie Onboard FDD i jeżeli nie potrzebujesz COMów wszystkie
onboard też wyłączasz.
Wyłączasz w biosie LPT.

Teraz comy działają ale na dodatkowym kontrolerze, tak samo z LPT

Oczywiście możesz Comy i LPT wyłączyć na kontrolerze a te na płycie zostawić
wszystko zależy czy masz opis do zworek na kontrolerze ISA W każdym razie
albo na Kontolerze ISA albo na płycie musisz powyyłączać COMY i LPT (albo
zmienić przerwania ) bo będzie konflikt I/O

100% musi działać tylko pamiętaj o przerwaniach (albo zmieniasz albo
wyłączas porty)

Pozdrawiam.