Re: ECS K7S5A - problemy z konfiguracją

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Mon 22 Oct 2001 - 09:39:44 MET DST

Użytkownik bynek <bynek_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9r0bp1$5vj$1_at_news.tpi.pl...
> Zestaw: ECS K7S5A, 256MB DDR, GeForce 2MX-400 TV-out, Sound Blaster Live,
> Microcom InPorte Voise, AverMedia TV.
> Mam problem z konfiguracja i ustawieniem tych komponentow.
> Karta grafiki jest na 11 przerwaniu, modem na 10, dzwiekowa na 5 i 10,
> telewizyjna na 10.
> Po zainstalowaniu wszystko chodzi, telewizje można ogladac.
> Po resecie komputera, nastepuje konflikt przerwan i system sie wywala.
> Pomaga dopiero w trybie awaryjnym usuniecie karty telewizyjnej i jej
ponowna
> instalacja.
> [...]
nie strasz !! właśnie chcę składac kompa znajomemu na tej taniej płytce !!
zmianiałeś sloty PCI przy karcie TV ???
modem na AMR ??? - moze da się zmienić przerwanie w BIOS
i czy jest zaznaczone zarezerwowanie przerwanie dla modemu ???
dzwiękowa ma dwa przerwania ,a TV jedno ??? (oj chyba odwrotnie - polookaj w
tabelkę przy wyjętej karcie TV)
a soud na płycie wyłączony na max ????
pokombinuj z kartami sound i VT w różnych slotach (ale generalnie 9 i 10
IRQ jest OK dla nich) a jest tam coś takiego jak P'n'P PCI Configuration -
moze przestawić dla tych przewań z Auto na Manual

p.s. jakie wrażenia z AMI BIOS ??????

p.s.(2) ostatnio 3 wieczory męczyłem się z MSi K7T Turbo (z RAID Promise)
systemowy twardziel na kontrolerze Promise'a - instaluje łądnie wszystko -
dodaje drivery z dołaczonej dyskietki Promisa - reset i winda nie wstaje -
kombinuje jak koń pod góre te 3 wieczory (wszelkie wymiany , podmiany)
ale ten dysk z sytemem musze mieć na Promise (bo standardowe kanały to
2xkieszen ATA100 , CD , CD-RW) - szlag mnie trafia - przeklinam - w końcu
lookam dokładnie a ta dyskietka to kurde od innego kontrolera !!! lookam na
CD MSi i tam jest właściwy !! - wszycho działa bez problemu

a... jeszcze mała konkluzja - co za dureń zaprojektował gniazda od RAID na
tej płycie tak nisko (dół płyty) - w obudowie typu Big Tower - zapomnij ze
kabel starczy do kieszeni w 5.25 !!!! ( a z tego co wiem długość kabli
ATA-100 jest ściśle określona i rzczej nie można jej zwiększać !!!