Re: Podkręcanie - kilka pytań

Autor: raku (raku.news_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 19 Oct 2001 - 17:55:18 MET DST

> - Czy można go jeszcze bardziej podkręcić bez dużego ryzyka (jaka
granica),
> może z lekkim podniesieniem napięcia o ile to nie zmniejszy stukrotnie
> żywotności procka (tak żeby może z rok jeszcze pochodził... albo i
więcej)?

można, ja c400 kręcę do 500 (chodzi bez problemów) a właśnie badam 540
(przy pracy w windows jest na razie ok, nie wiem, jak z grami pójdzie)

> - Jak ciepły może być?

im chłodniej tym lepiej - nie pamiętam górnych granic, ale wg producenta
powinien i 70 stopni przetrwać (choc nie radziłbym więcej niż 50)

> - Czy można przestawić mnożnik (w BIOSie jest taka opcja, ale nie wiem czy

nie można - jest zablokowany i nawet jak w biosie przestawisz, po restarcie
automatycznie wskoczy ten właściwy

> - Czy karty: SB128PCI, Genius GF100TXR (Realtek RTL8139) i Diamond Viper
> V770 (TNT2 z domontowanym wiatrakiem od starego Celerona) wytrzymają
> magistralę 83 MHz (czyli dla PCI bodajże 41 MHz)?

mam V770, SB Live i kartę sieciową na szynie ISA (jakiś realtek 8029A) -
ładnie chodziło na 83MHz
nie wiem jednak jak HDD się będzie sprawował - ja mam IBM i zero problemów,
ale seagate i rózne inne miały problemy

> Teraz co do wymienionej wyżej karty graficznej:
> Do jakich wartości można podnieść MHz pamięci i rdzenia dla tej TNT2

nie ma sensu kręcić - przyrost rzędu 2-3% (czyli 1 klatka więcej w grach)

--
raku