Re: Antena

Autor: Miron (poof_at_wp.pl)
Data: Fri 19 Oct 2001 - 09:31:36 MET DST

Użytkownik "Adam Zieliński" <adamziel_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> napisał:9qjdtd$qfa$1_at_news.tpi.pl...

> budowy
> działa
> Mieszkam 50km od nadajnika umieszczonego na Palacu Kultury w Warszawie.
> Zwykla antena siatkowa ze wzwacniaczem zewnetrznym u nas w telewizorze
> Elemis dziala dosc dobrze - tak samo w radiu - nie wiem jak to bedzie przy
> podlaczeniu tunera radiowego z karta telewizyjna w komputerze??? Nie wiem
> nawet jaki bedzie odbior na samej karcie? - dopiero sie przymierzam do
kupna
> tego zestawu... ( tzn. wieze z antena siatkowa juz mam! )

50 km to nie jest daleko. Jeśli masz już antenę siatkową i radio albo
telewizor podłączone odbierają dobrze (szczególnie telewizor) to nie masz
się o co martwić. Spokojnie rozdzielaj sygnał z anteny na radio i kartę
telewizyjną. Ja robiłem to pasywnymi rozdzielaczami firmy Badmor (do
kupienia w każdym sklepie z telewizorami itp.). Testowałem także
rozdzielacze aktywne, ale sygnał był gorszy - pojawiały się zakłócenia.

> Zgadzam sie! Bez wzmacniacz nie ma u nas zadnego odbioru - ale jest to
taki
> zwykly wzmacniacz, wbudowany w antene.

Są wzmacniacze o różnych stopniach wzmocnienia (podawane w dB). Ja
stosowałem 35 dB, ale zasilany z zasilacza o regulowanym napięciu
wyjściowym - maksimum wzmocnienia było przy 18 V - ale to tylko takie małe
szczegóły techniczne. Nie przejmuj się za mocno tymi dB i V.

Kryterium jakie powinieneś zastosować jest moim zdaniem następujące:
Jeśli jakość odbioru na telewizorze jest dobra to spokojnie rozdzielaj
sygnał. Możesz też kupić rozgałęziacz i sprawdzić na telewizorze i radiu
jako to działa (koszt rozdzielacza, wtyczek i kabla to mak. 15 zł).

I jeszcze jedna uwaga. Spotkałem się z opinią, że karty TV firmy Aver mają
kiepską czułość. Mam Avera Capture 98 i czułość wejścia telewizyjnego jest
rewelacyjna w przeciwieństwie od czułości części radiowej, która jest
beznadziejna.

> Dzieki za pomoc, juz mniej wiecej wiem o co chodzi...
> Pozdrawiam.
> Adam

Pozdrawiam

Miron