Re: Co do Durona

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 22:31:43 MET DST

Niejaki(a) George <grg157_at_poczta.onet.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal
(a) olsnienia i napisal(a):
> 1. Jaką kupić płytę do Durona z gatunku nie najdroższych, ale wciąż dobrych
> ? Czy microstar spełnia te kryteria ?

msi k7t turbo le (3x sdram, kt133a, 6x pci, stylowy czerwony kolor
laminatu (rools ;) ) ).

spelani jak najbardziej, swietna plyta, dobra w o/c, dstabilna,
bezproblemowa...

> 2. Czy jest sens kupować ramy DDR ?

IMO nie.

> Jakiego wzrostu wydajności można się
> spodziewać na np. Duronie 900 ?

srednio o 5-10%, w niektorych aplikacjach (glownie benchamrkach) ponad
50%. ale takich aplikacji jest dosc malo...

pozatym taniej wyjdzie na sdramach, a Ty sie nad duronem zastanawiasz,
czyli pieniadze graja role. wiekszy przyrost mocy zobaczysz, jesli
wpakujesz dobre ramy wytrzymujace cas2 na 133mhz (infineon), przekrecisz
procesor na magistrale 133 zmniejszajac mnoznik do 7x lub 7.5x.

najlepiej byloby wziasc najtanszego mozliwego durona, plyta umozliwia
o/c i do 1ghz dojdzie bezproblemowo, jesli mialbys dodatkowe pieniadze
to warto od razu wziasc athlona 1.0 lub 1.2 i przekrecic na 1.4
(krecliwe 1.0 poznasz glownie po nielamanych mostkach, ale takich
athlonow jest niestety malo, za to wiekszosc 1.2 juz sie kreci ( o ile
nie wszystkie:) ) ) ).

> Istnieją chyba płyty mające gniazda na oba
> typy RA'ów. Ale chyba wtedy nie można mieszać typów ?

nigdy na oczy hybryd nie widzialem :) a typow raczej nie powinno si
mieszac, tak mi sie zdaje, bo przeciez na chlopski rozum - jedne chodza
na 133, a drugie na 266...

> 3. Czy ktoś miał tu jakiekolwiek problemy z kompatybilnością sprzętową
> Durona, szczególnie z CAD'ami ?

kompatybilnosc jest ze standardem x86, wiec musi chodzic, jak nie chodzi
to znaczy, ze program jest zly.

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|__txt by: "futszaK" <sq1eih_at_rubikon.net.pl> @ pl.misc.telefonia_|