Re: Naped DVD i tryb DMA,czy cos nie tak robie?

Autor: Rafał Gwiazda (gwiazdar_at_idc-incenti.com.pl)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 15:25:17 MET DST

"E.W." <ewalu_at_yahoo.com> napisał(a)...
> U mnie DVD Samsunga nie chce isc na DMA,chociaz Win98SE i SiSoftSandra
> mowia ze jest na DMA.Tylko Bios przy uruchomianiu pisze ze CdRom PIO
4...Co
> mam zrobic?UDMA dla sec.master DVD jest przestawiony z Auto na Disable ...
>

> Aha..zrobilem przed chwila kilkanascie testow DVD w Norton System Works i
> SiSoftSandrze i sie okazalo ze jest roznica jak w Windzie ustawie DMA
> wlaczony a potem wylaczony.Przy wlaczonym ozywiscie lepsze wyniki---czyli
> raczej oznacza ze DMA mam wlaczony...tylko dla czego przy uruchomianiu
pisze
> [...]
Niektóre płyty główne niepoprawnie ustawiają tryb transferu dla urządzeń
IDE. Trzeba je po prostu ręcznie przestawić w Windows. Oczywiście tryb UDMA
dość znacząco poprawia wydajność każdego urządzenia. Najlepiej więc, jak
jest włączony. Konkludując, olać BIOS, ew. ściągnąć nowy i ustawić wszystko
pod Windows w Panelu Sterowania.

Rafał Gwiazda