Re: IBM początek końca?

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 10:15:10 MET DST

Jaromir napisał(a):

> Mam IBM-a 30 GB 7200 seria DTLA tzw. 'ten słynny made in Hungary'
> Na dzień dzisiejszy ma 1 rok i 2 tygodnie (faktura leży pod kompem:)
> Kilka dni temu po kilkunastu godzinach wytężonej pracy
> kopiowanie plików i przeszukiwanie baz danych itp.
> tj operowania na 20GB zbiorze plików, dysk zrobił
> pśtyk+BUUuuu.... i przestał się kręcić:(
> reboot patrze a tam chama nawet w biosie nie widać.
> Odczekałem 15 minut rozruch i jest.
> Olałbym to ale dzisiaj zrobił mi to samo dwa razy.
> Dodam że obudowa big tawer z 3 dodatakowymi wentylami fi 80 na 5V.
> [...]

Mam podobna sytuacje (IBM DTLA 307030). Juz 2 razy w ciagu ostatnich 2-3
dni zdazylo sie ze bios nie wykrywal dysku, a dysk robil trrryt, trrryt,
trrryt i nic. Pare restartow i dysk chwyta. Wczesniej zdazylosie ze
pojawial mi sie komunikat o problemach zapisu na dysku. Program IBMa
Drive Fitness Test juz wczesniej stwierdzil ze mam bad sectory i
zapromonowal zerowanie dysku :)) Wczoraj kupilem szpule CDkow i dzis
zostalo mi jeszcze kilka plytek :))) i bedziem zerować. Nie sadze zeby
to mialo cos pomoc ale wiem ze w serwisie zrobia to samo zanim gdzies go
wysla. No i jeszcze sie nie bawilem zerowaniem dysku :))

Pozdrawiam Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | GG:       32604 |
yablon_at_wasko.pl                         | ICQ:   51956669 |