Re: Antena

Autor: Miron (poof_at_wp.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 10:01:31 MET DST

Użytkownik "Adam Zieliński" <adamziel_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> CZESC
> Pisze z nastepujacym problem - otoz mam w pokoju komputer z karta
> telewizyjna i wieze z tunerem radiowym - i chcialbym do obu tych urzadzen
> podlaczyc jedna antene zewnetrzna siatkowa. Slyszalem, ze jest to mozliwe,
> trzeba tylko zastosowac jakas przejsciowke - no wlasnie, ale jaka? Dodam,
ze
> wieza od komputera stoi w odleglosci 2 metrow. Przepraszam, moze jest to
> troche pytanie laickie, ale jak juz pisalem jestem osoba niepelnosprawna,
> rzadko wychodze z domu.

Napisz jak daleko mieszkasz od nadajnika. To co piszesz łamie zasady budowy
instalacji antenowych, ale przy niezbyt dużej odległości od nadajnika działa
całkiem przyzwoicie. Do rozgałęzienia sygnału polecam podwójne gniazdo
antenowe (montowane na ścianie) stosowane w instalacjach zbiorczych. Ma ono
dwa wyjścia (jedno dla radia i drugie dla TV) i kawałek wbudowanego
rozgałęziacza. Dzięki temu cała instalacja ma dosyć przyzwoity wygląd.
Gniazdo powinieneś bez większego kłopotu kupić w sklepie z elektroniką
użytkową. Do anteny siatkowej koniecznie musisz włożyć wzmacniacz antenowy.

Pozdrawiam

Miron