Re: Intel wins ;-)

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 12 Oct 2001 - 19:01:53 MET DST

Niejaki(a) Vetch <vetch_at_magot.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal(a)
olsnienia i napisal(a):

> Haha... tylko jakoś mało popularne :-)

abit kg7, asus a7m266, gigabyte (modelu nei pamietam), msi (toze za
bardzo modelu, a nawet nie wiem czy jest... popatrze na msi.com.tw) -
jedni z najwazniejszych graczy... ;)

> dobra, dobra... nie ściemniaj.

why? moze czasami ludzie wykorzystuja moc obliczeniowa? pozatym za 5 lat
to te kila procent dzis bedzie dawalo lekkiego kopa, nie? a nie kazdy
kto teraz kupuje komputer bedzie go za rok sprzedawalo i nowy kupowalo.
niektorych na to nie stac, pamietaj o tym.

> Wiadomo, że są maniacy, którzy TYLKO testują... testują... testują...

no to takim to pasuje, bo maja o te 7% szybsze systemy... ;)

> nie

> Rozumiem że ignorancja, to najlepsza obrona z braku argumentów ;-)

nie, to jest po prostu prawda. na gownianej plycie na bx (pcshits)
procesor itela tez bedzie chodzil kiepsko. przy dobrej podstawie jak np.
msi k7t, abit kt7/kg7, asus a7* bedzie amd chodzilo stabilnie,co jest
udowowdnione, a odstetek komputerow, ktore maja problemy jest
praktycznie identyczny jak z intelem. tylko ile teraz sie komputerow
nowych z intelem kupuje, a z amd?

> Mowa była o wydajności, a nie wielkości obsługiwanej pamięci.
> Mnie 512MB spokojnie wystarcza.

ale komus (zaawansowana praca - grafika, jakies duuuze bazy danych, itp)
moze byc wazne i roznica miedzy 512mb a 1024mb jest bardzo odczuwalna...
mi wystarcza 384mb i co z tego? dla kogos moze to byc kropla w morzu
potrzeb...

> A Ty, znowu wykręcasz kota ogonem z braku argumentów...
> Lubię takie rzeczowe rozmowy ;-)

cos mi sie wydaje, ze Ty nie masz argumentow, bochcesz mi wmowic, ze jak
ktos obrabia bitmapy po 500mb to mu wystarczy max. 512mb na i815 ;P
pozatym argument z plyami dualowymi pod coppermine byl tylko przykladem
- rynek duali jest rynkiem gdzie stawia si na wydajnosc, bezproblemowosc
i skutecznosc dzialania. wiec czemu nei ma rdzeni intela? dziwne... ;)

> your choice ;-)

linux - the hoice for the gnu generation. ja juz wkrtce calkowicie
przechodze tam i wisi mi to, bo stery do via sa w jaju i chodza (a i tak
mam i440 ;) ).

> A na razie, jak widać po cenie i jakości,
> ten "ferrari" to tak na prawdę polonez ;-)

cenowo - maluch. jakosciowo - ferrari :)

cos mi sie zdaje,z e widziales dwa lub trzy kompy na amd, ktore byly
zlozone przez idiotow i kompy sie wywieszaja (notabene przez tych samych
to i zestawy intelowe by lezaly ;) ).

> Wszystkie znane firmy produkują serwery, wyłączając potężne maszyny
> risco'owe,
> w oparciu właśnie o Xeona, P3 i P4, jakoś o amdkach nic nie słyszałem...

moze dlatego, ze amd nigdy tego rynku nie atakowalo? teraz zaczelo, a
skutek dopiero zostanie zobaczony - bo po co p4 2ghz, ktory jak siadzie
klimatyzacja przeksztalci sie w p4 1ghz, lub nawet i 0.5ghz?

> Pokaż mi chociaż jeden serwer na amd, wyprodukowany przez IBM'a, lub
> Compaq'a,
> to Ci uwierzę ;-)

pamietam juz dawno reklame chyba compaq z zestawem na amd... khem... to
byl werkstejszon... ;)

> ... a tym bardziej amd, który robi dobre chipy do serwerowych kart
> sieciowych,
> ale nie procesory ;-)

procesory tez robi dobre, nawet super procesory, ale do DOMU. juz widze
64 procesorowy serwer na amd - tutaj to by zuzycie mocy i wydalanie
ciepla bylo... ciekawe. ale jesli chodzi o procesory to one dzialaja tak
samo jak intelowe odpowiedniki, tylko sa tansze, i w razie, jak jakis
idiota odlaczy podczas pracy cooler to sie zjara. ale to jest chyba
logiczne, intele tez moga sie spalic, kwestia szans, czy zadziala dioda
termiczna, czy nie, bo moze nie zdazyc zadzialac...

> System plików na novellu ?

nie novell. wydajnosc naczy sie.

> MS ma już połowę udziału w rynku oprogramowania serwerowego,

tak,. ja tez lubie ciastka.

> gdzie reszta jest podzielona pomiędzy wiele firm.
> Novell ma w tym nędzne 15 % udziału i ciagle spada.

tylko, zem owiszo testach na rynku roziwazan komercyjnych, po dorzucenia
linusia, sie to zmienia, pozatym to porownanierobil gartner, ktory kocha
ms (nawet na dole pisze cos w stylu "w zbieraniu informacji pomogl
microsoft" ;) )

> "Niestety", do tych zastosowań, większość firm używa
> sprawdzonych i poważnych maszyn z prockami Intela...

jesli jest to sprzet sprawdzony, to znaczy ze ma ze 2 lata i jest pewny,
ze sie nie wywali ;P

> Polecam Tobie i innym, oraz ignorantom, którzy uważają że
> MS jest "be" z powodu samej nazwy, lekturę strony
> korporacji TPC:
>
> http://www.tpc.org/

lol... ignorant. nie po prostu czlowiek, ktory linuxa uzywa :) darmowo
,dobrze, tanio, wydajnie. czego chciec wiecej?

> z której raportów jasno wynika, czyje rozwiązania są na bieżąco
> stosowane, czyje są najlepsze i najszybsze...

no i kto sponsorowal :P

> Jeśli ktoś nie chce tego czytać, podpowiem... MS + Intel rządzą.

tak, tylko to jest porownanie _sprzedazy_ compaqow, ibm'ow, delli z
jakimi systemami. to ja sie nie dziwie, ze wiekszosc to jest m$...

> Wbrew pozorom, unix jakim jest Solaris z softem SymfoWare,
> czy IBM AIX z Oraclem, (przy których linux z mysql, to
> dziecinna zabaweczka, hehehe ;-), nie mają szans do duetu
> MS Windows DataCenter + SQL 2000.

tak,n ie maja sznas, jak atakuje nimda ;P ewentualnie maja wieksze
wymagania co do sprzetu od tego ms w2k datacenter (a moze xp datacenter
jak wyjdzie? ).

> Poważne korporacje wybierają soft MS'a czy to się wielu młotkom
> podoba czy nie.

tak, mlotki same skladaja zestaw w stylu 486, stawiaja linuxa, i leja
ile sie na rozwiazania "powaznych" firm, bo im 486 styka...

> I nie pomoże tu nędzna demagogia w stylu, że MS ma dobry marketing.
> MS ma po prostu najlepsze produkty.

z tym to *.advocacy, mi sie nei chce tutaj swietej wojny rozpoczynac...
ale nie zdzierze. naprawden ie zdzierze. postaw mi ruter, mail, www,
news, dns na sprzecie:
amd 100, 96mb ram, 2gB quantum bigfoot, 2x 3com 509b-c, grafika 256
kolorow. postaw mi tutaj twojego windowsa. tutaj nawet nt bedzie tak
zaksztuszoy, ze nie wyrobi niczego.

ale wiadomo, niekomercyjny linux sobie racdzie, ale to juz jest darmowe,
czyli musi byc do d**...

> szanuję Twój wybór ;-)

wyrywasz z kontekstu - to ms ma dopracowac swoje produkty, anie firmy do
jej produtkow. sorry, ale rotfl... jakby tak bylo to mielibysmy monitory
niezgodne z linuxem, bo potrzebuja windowsa do dzialania...

> no, to chyba wystarczający powód do "obsrywania" jej
> produktów przez wielu "fachowców" ;-)

ano...

> dos, to się wypartala na "stabilnym" amd ;-)

dos == win98se, win95osr1, winme. ten sam syf pod 8bitowce na spodzie...

> Więc, co tu wymagać aby tym bardziej stabilność jakąś
> amd w windows wykazał...

wlasnie... szczegolnie na nt'kach jest niestabilny... ;P jak sie za
mocno szturchnie nnoga to staje sie niestabilny i sie wywala :P bo dwa
filar nei daja oparcia...

> Do reszty postów w tym wątku nie odpisuję, bo szkoda mego czasu ;-)

albo brak ci rzeczowych argumentow, nt. niezgodnosci amd ze standardami,
ewentualnie bledami via uniemozliwiajacymi prace z windowsami (ale z
takim linuxem to chodza jak trzeba... tez dziwne wielce... )

> Na tym kończę, a tym co mają jeszcze troszkę rozsądku, radzę
> przetrzeć oczka i spojrzeć dalej niż na własne podwórko, na
> którym rządzi klubik maniaków amd ;-)

ano rzadzi, bo ludzie nie sa jeszcze tak popaprani, by kupowac
rozwiazania drozsze, mniej wydajne i mniej przyszlosciowe...

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|_________txt by: Scotty - Fallout2 Dev. (Interplay)_____________|