Odp: kabel IDE

Autor: Ł.K. Liptus (elite_at_positive.net.pl)
Data: Fri 12 Oct 2001 - 19:29:32 MET DST

Użytkownik Dawid Gołuński <Dawcio_at_poland.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9q75mk$mfu$2_at_news.tpi.pl...
> Witam
>
> Przeczytalem w jednej gazecie (komputer swiat) ze jezeli podczas startu
> kompa Bios wyswietla napis
> "Primary IDE channel no 80 conductor cable installed" Oznacza to ze
> zainstalowany w kompie
> kabel IDE jest 40 zylowy. W gazecie napisali ze uzycie tagiego kabla
> znacznie zmniejsza wydajnosc
> dysku. Napisali tez ze powinno sie uzywac kabla 80 zylowego zeby
maxymalnie
> wykorzystac jego moc.
>
> Mi niestety Bios wyswietla taki komunikat :(( czyli zainstalowany w moim
> [...]

kabel to moze i jest 80 zylowy ale powstaje pytanie czy wszystkie zyly sa
dzialajace bo jak jest chociaz jedna uwalona to taki efekt moze sie tworzyc.
U kumpla powodem byla plyta glowna mimo iz podstawialismy rozne kable 80
zylowe to i tak nadal krzyczal ze mu brakuje 80 zyl.
a plyta ta byla ECS KV7ZA 3.0. Dopiero zamiana kabli miejscami na secondary
problem uciszyla.