kabel IDE

Autor: Dawid Gołuński (Dawcio_at_poland.com)
Data: Fri 12 Oct 2001 - 18:12:34 MET DST

Witam

Przeczytalem w jednej gazecie (komputer swiat) ze jezeli podczas startu
kompa Bios wyswietla napis
"Primary IDE channel no 80 conductor cable installed" Oznacza to ze
zainstalowany w kompie
kabel IDE jest 40 zylowy. W gazecie napisali ze uzycie tagiego kabla
znacznie zmniejsza wydajnosc
dysku. Napisali tez ze powinno sie uzywac kabla 80 zylowego zeby maxymalnie
wykorzystac jego moc.

Mi niestety Bios wyswietla taki komunikat :(( czyli zainstalowany w moim
kompie kabel IDE jest 40 zylowy.
Jezeli to prawda ze zmniejsza to wydajnosc mojego dysku to czy duzo ?
Dziwi mnie ta sytuacja poniwaz komputer qpowalem w sklepie "Komputronik".
Dlaczego nie zamontowali
mi kabla IDE 80 zylowego tylko 40 ???

Btw. Ile kosztuje taki kabel (80zyl) ?

Za wszelka pomoc wielkie dzieki.