Re: Administrowanie sieciami Unixowymi - kursy

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 22:25:59 MET DST

On Tue, 9 Oct 2001 19:43:32 +0200, "Wagus" <Wagus -
doggie77_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Witam,
>
>Zdaję sobie sprawę, jakie jest zdanie grupowiczów na temat wszelkiego
>rodzaju kursów :-] Gdyby jednak pokusić się o podanie ciekawych ofert tego
>typu na terenie Katowic - jakie byłyby propozycje? Interesuje mnie zdobycie
>wiedzy nt. administrowania sieciami Unixowymi - od podstaw do bardziej
>konkretnych rzeczy. W przyszłości poszerzałbym tą wiedzę w praktyce.

Ustalmy na poczatek jedno - nie ma nic takiego jak "sieci uniksowe".
Sa sieci komputerowe - te dziela sie na lokalne i rozlegle. Roznica
miedzy lokalnymi a rozleglymi wystepuje w pierwszej kolejnosci w
niskich warstwach, blisko sprzetu. Wyzej sa protokoly niskiego
poziomu, dalej zwykle protokol TCP/IP (bo tym protokolem caly internet
stoi). Zatem okresl co cie interesuje - niskie poziomy blisko sprzetu
czy wysokie warstwy sieci czyli konkretnie TCP/IP - a jesli juz
wlasnie to wowczas jeszcze ustal jaka ma to byc siec - troche innej
wiedzy wymaga administrowanie sieciami lokalnymi TCP/IP, troche innej
(wiekszej) - sieciami rozleglymi, duza siec - wiecej mozliwych
rozwiazan...

--
Darek