Re: Administrowanie sieciami Unixowymi - kursy

Autor: Wagus (Wagus.-.doggie77_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 14 Oct 2001 - 13:55:20 MET DST

Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <ladzk_at_waw.pdi.net> napisał w wiadomości

> Ustalmy na poczatek jedno - nie ma nic takiego jak "sieci uniksowe".

To był taki skrót myślowy. Miałem na myśli sieci, którymi administruje się z
poziomu jednego z systemów Unixowych.

> [...]
> miedzy lokalnymi a rozleglymi wystepuje w pierwszej kolejnosci w
> niskich warstwach, blisko sprzetu. Wyzej sa protokoly niskiego
> poziomu, dalej zwykle protokol TCP/IP (bo tym protokolem caly internet
> stoi). Zatem okresl co cie interesuje - niskie poziomy blisko sprzetu
> czy wysokie warstwy sieci czyli konkretnie TCP/IP - a jesli juz
> wlasnie to wowczas jeszcze ustal jaka ma to byc siec - troche innej
> wiedzy wymaga administrowanie sieciami lokalnymi TCP/IP, troche innej
> (wiekszej) - sieciami rozleglymi, duza siec - wiecej mozliwych

Interesuje mnie administrowanie sieciami lokalnymi opartymi na protokole
TCP/IP, korzystając z jakiegoś Linuxa, Unixa, czy innego OpenBSD. Informacje
o urządzeniach stosowanych w takich sieciach (poza komputerami ;-)) i ich
obsludze - również mile widziane.

--
Zdrówka, Waguś (or compatible), doggie77[at]poczta.onet.pl
"Wspinanie się po szczeblach kariery rozpocząłem