Re: Zestaw - Opinia potrzebna

Autor: Greg (grandalf_at_polbox.com)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 12:00:24 MET DST

Użytkownik "exbros" <exbros_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Poproszono mnie o "skonfigurowanie" zestawu (do zakupu).
> Ma być to zestaw do domu (typowe multimedia + gry + edukacja) za max 3k
PLN,
> a ponieważ zwykle "konfiguruję" zestawy do biura mam problem...
> Wstępnie wymyśliłem:
>
> - monitor 17" - co niedrogiego polecacie?

"niedrogi" to bardzo wzgledne pojecie :)
Jesli chodzi o tanie 17-tki to moze AOC 7GLR ?, a z plaszczakow NEC FE700+
(na Diamondtronie) ?

> - procesor - jestem skażony intelem więc myślę, że będzie to nowy Celeron
> lub PIII - chyba, że przekonacie mnie do AMD ;-)
chetnie to zrobie :)
Pakujac sie w PIII robisz najwiekszy zyciowy blad - procesory sie skonczyly,
a ceny sa fatalne ...
Pakujac sie w Celerona robisz duzy zyciowy blad - co prawda procesory nie sa
drogie, ale Intel zamierza zakonczyc produkcje aby wprowadzic na rynek
Celerona-4 opartego na P4 ...
Pakujac sie w Durona/Athlona zawsze masz szanse pozniejszego upgrade'u
sprzetu do Athlona XP :)))

> Które Celerony mają w tej chwili optymalny stosunek
możliwości(wydajność)
> / cena ?
1 GHz wychodzi calkiem nieduzo ...

> Jak u nich z podkręcaniem?
IMHO nie warto (mały procentowo zysk)

> Jakieś przykładowe porównanie cen Celeron-AMD?
Celeron 1000 - 380 zl.
Duron 950 - 360 zl.
Athlon 1000/266 - 460 zl.

Ze wskazaniem na Durona (lepszy wskaznik cena/wydajnosc)
Mimo wszystko dalbym te 100 zl wiecej za Thunderbirda (wiekszy 4-krotnie
cache L2 i magistrala 133/266)

> - płyta - i tu wybór zależy od procesora i rodzaju pamięci. Z "założenia"
> lubię Asus'a i Intel'a, ale są trochę za drogie - sprawdziły mi się także
> ECS'y... Co myślicie o płytach DDR? Co jest w chwili obecnej dobre i
tanie?

Jak DDR'y to tylko pod Athlon'a -> w przypadku Durona zysk na wydajnosci
jest mniejszy, a jeszcze mniejszy przy P3/Celeronie.
W tej chwili chyba bezkonkurencyjny jest ECS K7S5A za jakies 300 zl.
Polecalbym jednak nowego Shuttle'a AV31 v.3.1 na KT266A - powinien lada
chwila pojawic sie "na polkach" :)

> - pamięć - co najmniej 128MB PC133 lub DDR (będę próbował przepchnąć
> 256MB...)
Przy takich cenach nie ma sie co zastanawiac.

> - GFX - jakiś GF2 200 z TV-Out może GF2 400 może na DDRach

Nieeee, tylko nie MX200 :))) Polecam nowego Microstara GeForce-2 MX 400 Pro
TV-Out/Video-In :))) Rewelacja ! Recenzja na
http://www.viahardware.com/ms8833_1.shtm

> - SB Live! 5.1
Jesli musisz :)

> - przyzwoity DVD