Re: soft to coma i usb

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 05:38:07 MET DST

> wszystko niby dziala... tylko uderza mnie "skromnosc" programu - Hyper
> Terminal - sciagnalem sobie ponoc najnowsza wersje - 6.3 - ale to sie
> prawie niczym nie rozni od tego standardowego (1.3 chyba) z Win98...

A czego wiecej oczekujesz od terminala ???

> wlasnie USB... czy istnieje cos takiego jak Hyper Terminal dla USB? co
> by mozna bylo wyslac pakiet albo cos - wiem - to jest inaczej niz z
> COMem - ale w pewnym sensie jest tak samo... nie?

Nie! Aby komunikowac sie z urzadzeniem po USB konieczne jest zainstalowanie
drivera dedykowanego dla tego urzadzenia. Poniewaz do jednej "koncowki" USB
w kompie podlaczyc mozna 127 urzadzen, niemozliwe jest tak proste przyslanie
danych, jak to mam miejsce w COMach. Poza tym zlozonosc protokolu USB jest
nieporownanie wieksza od transmisji zwykla "szeregowka". Tak wiec nie ma
czegos takiego jak "hyperterminal USB", chyba, ze dedykowane dla konkretnego
sprzetu i wspolpracujace z konkretnymi driverami dla tego sprzetu.

CHOOCH