Re: soft to coma i usb

Autor: JJ (jjakub_at_kki.net.pl)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 16:58:12 MET DST

On Thu, 11 Oct 2001 05:38:07 +0200, "Chooch" <lawniczak_at_idea.net.pl>
wrote:

>A czego wiecej oczekujesz od terminala ???

prawde mowiac - bawiac sie portem szeregowym - chcialbym miec
mozliwosc wysylania nie tylko pojedynczych znakow (nacisniecie
klawisza) ale na przyklad calych blokow - hyper terminal 1.3 wogole
tego nie umozliwia (poza przesylaniem plikow w jakichs kosmicznych
protokolach modemowych) - ten 6.3 ma mozliwosc zdefiniowania macra -
ale to jest dalekie od "wygody"... dziwi mnie, ze nie ma czegos
takiego, ze piszesz tekst a pozniej dusisz SEND i caly bufor leci
przez COM1 do czego co tam sobie podlaczysz... czy tak duzo wymagam?
no i w kazdym razie - dziwi mnie, ze Hyper Terminal tego nie potrafi -
a to z kolei daje mi impuls, ze powinny byc programy znacznie
"elastyczniejsze" - z wieksza mozliwoscia opcji - jestem pewien, ze
sa... tylko gdzie je znalezc? dlatego wlasnie tutaj pytam...

>Nie! Aby komunikowac sie z urzadzeniem po USB konieczne jest zainstalowanie
>drivera dedykowanego dla tego urzadzenia. Poniewaz do jednej "koncowki" USB
>w kompie podlaczyc mozna 127 urzadzen, niemozliwe jest tak proste przyslanie
>danych, jak to mam miejsce w COMach. Poza tym zlozonosc protokolu USB jest
>nieporownanie wieksza od transmisji zwykla "szeregowka". Tak wiec nie ma
>czegos takiego jak "hyperterminal USB", chyba, ze dedykowane dla konkretnego
>sprzetu i wspolpracujace z konkretnymi driverami dla tego sprzetu.

i co? nie ma czegos takiego jak "monitor danych wychodzacych z portu
USB?" jakos nie chce mi sie w to wierzyc... bo to calkiem "uzyteczne
urzadzenie"... wyobrazam sobie, ze mozesz monitorowac wszystkie
transfery po USB i analizowac komunikacje z kazdym podlaczonym
urzadzeniem osobno... nie ma czegos takiego?