Re: jaki sprzet ?

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Tue 09 Oct 2001 - 23:25:38 MET DST

Niejaki(a) abs <abs_at_alpha.net.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal(a)

olsnienia i napisal(a):
> Najbardziej mocozerne zastosowania mojego sprzetu to: _duzo_ konwersji
> materialu video avi -> mpeg, kompresja do divx w czasie rzeczywistym,
> amatorska obrobka wideo w ogole.
> Wybralem sobie:
> - Plyta ECS K7S5A - tu sprawa nie podlega dyskusji z racji na jej cene.

wiec wolisz cene niz jakosc? to moze Cie kosztowac... szczegolnie, ze
duzo konwersji. ale to jest kwestia gustu. ja bym tam wolal kupic sobie
takiego abita kg7, ale to jest kooooszt... 2x wiekszy niz ecs. msi ma
jakies dziwne te plyty na kt266, do teo nie sa jakies ciekawe - ani
wyposazeniem, ani cenowo...

mozna by tez wziac msi k7t turbo limited edition, to jest dopiero plyta,
za niecale 500 et teraz, oglnie bardzo stabilna, wydajna, krecliwa... no
i masz taniej ram - bo uzywasz sdramow. roznica w wydajnosci jest lekka,
ale w Twoim przypadku polega sie glownie na mocy przerobowej procesora.
przy naprawde wydajnym wiatraku to moze nawet i przekrecilbys 1.2 na 1.6
i mialbys dodatkowa moc... cos takiego jak p4 2ghz ;)))

> - 256 MB ram DDR - tez chyba nie ma na czym myslec.

w sumie... ale 512 tez by bylo warto, to jest okolo 500 zet

> - Procesor: tu zastanawiam sie czy pomiedzy A 1.2 i 1.4. Jesli 1.2 wydoli
> z kompresja divx w czasie rzeczywistym (tj. na biezaco podczas zdrywania
> materialu na dysk) to go wezme. Wiem, ze 1.4 daje sobie z tym rade, ale
> jak z 1.2 ?

jeden i ten sam procesor. tylko ,ze na ecs'ie jest dosc trudno podkrecac
procesory, wiec predzej tb 1.4. zaplacisz wiecej za procesor, ale za to
zaplaciles mniej za plyte.

> Tak BTW: piszecie, ze 1.4 sie bardzo grzeje, wiec chcialem zapytac: w czym
> to przeszkadza jesli sie kupi porzadny wiatrak ?

w niczym. 60^C to dla tego procka raczej normalka, 70^C to dopiero
zaczyna sie wysoka temperatura, a przy dobrym coolerze nie ma sprawy -
chodzi tutaj m.in. o coolermastera ep5-i11-a1, i tym mu podobne.

> - Obudowa Codegen 7001. Podobno wchodza w nia z tym ECSem trzy urzadzenia
> 5,25" jesli najnizej bedzie kieszen na dysk po malym tuningu - prawda to ?

kup sobie big'a jakiegos, to jest wiecej o te 50-100 zlotych (np.
codegen), ale za to wlezie ci tych urzdzen 5 czy 6...

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|__________txt by: Nick - Fallout2 Dev. (Interplay)______________|