Re: jaki procesor mozna zalozyc do plyty na ktorej jest amd k6?

Autor: Sebastian Kaliszewski (Sebastian.Kaliszewski_at_softax_com.pl)
Data: Wed 31 Oct 2001 - 17:40:16 MET

"aRKADIUSS" <jarmuzea_at_wsisiz.edu.pl> wrote in message

> Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> nazywa.

> dokładnie Socket Super 7 musi być

Nie! K6 to zwykle Socket 7. Super 7 to K6-2 i dalej 95 i 100 MHz fsb.

Glowny problem to odpowiednie napiecie (K6 to 2.9 albo 3.2V, K6-2 to 2.2V
niektore 2.3V, K6-III to 2.4V pozniejsze wersje 2.2V, K6-2+ i K6-III+ to
2.0V) i zdolnosc podania odpowiedniego natezenia pradu (wiele plyt nie
wyrabia pow. 11A -- a takie K6-III 450 w wersji 2.4V zre ok 14.5A przy
pelnym obciazeniu).

Jak plyta da 2.2V +-0.1V (czasem daje sie znalezc nieoficjalny sposob
uzyskania tego napiecia, np. zastepujac odpowiednie jumperki opornikami albo
uzywajac jakiejs nieoficjalnej kombinacji jumperkow) i wyrobi odpowienie
natezenie (impulsowy a nie liniowy regulator napiecia jest tu warunkiem
koniecznym ale nie wystarczajacym, ale przynajmniej plyta sie nie spali --
liniowe regulatory moga ulec zniszczeniu, sprawdzilem na wlasnej skorze na
jakims staruszku gigabajta z chipsetem FX) to jest spora szansa ze zabawka
ruszy. Bieze sie wersje przynajmniej 400MHz, FSB ustawia na 66MHz mnoznik na
plycie na 2x --proc odczyta to jako 6x i jedziemy (400MHz). Dla 450MHz
trzeba odpowiednio ustawic 75MHz fsb a dla 500MHz fsb -- 83.3MHz -- ale w
tych dwu przypadkach uwaga na przekrecanie PCI (na niektorych plytach nie ma
problemu, np. z czipsetem SIS, ale na zdecydowanej wiekszosci jest).

> K6-2 i K6-III powinna działać na Socket Super 7

Niektore plyty Super7 nie lykaja niektorych (albo raczej lykaja, tylko sa
nie do konca stabilne) K6-III (zwlaszcza tych na 2.4V) wlasnie z powodu
natezenia.

> K6-2+ i K6-III+ to procki które były wyprodukowane specjalnie dla
laptopów.
> Co do tego czy płyta z gniazdem Super7 bedzię widziała takiego proca to
> watpie.

A jednak wiele plyt je obsluguje calkeim dobrze. Mozna podkrecic na 550MHz a
czasem i 600MHz.

Wiec najlepszym wyjsciem jest sprawdzenie dokladnego oznaczenia (Z numerem
wersji!!!) plyty i sprawdzenie tego, co producent ma do powiedzenia.

pzdr

--
                              Sebastian Kaliszewski