Re: Maxtor - opinie

Autor: Grisza (griszas_at_box43.pl)
Data: Wed 31 Oct 2001 - 13:45:16 MET

Użytkownik "Voytec" <wojtek.s_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam !
> Mam prośbę do szanownych użytkowników, o wyrażenie swej opinii na temat
> dysków DiamondMAX Plus D740X, może jakieś porównanie z DiamondMAX Plus 60.
> Zainteresował mnie ten o pojemności 40GB i byłem zdziwiony ceną niższą od
> tego
> drugiego (560/600zł). Czy to nowe ceny czy też mimo ATA133 nie jest on
taki
> rewelacyjny ?

D740X jest rewelacyjny. Porownanie mozna znalezc na stronie
www.storagereview.com w dziale database (o ile dobrze pamietam). Wg testow
D740X jest pod kazdym wzgledem lepszy od 60'tki
560 zl to D740X w Lodzi kosztuje w hurtowni (brutto)

> D740X występuje w dwóch wersjach BB Motor i FDB Motor, czy wiecie na czym
> polega różnica ?

Chodzi o rodzaj lozysk: tradycyjne (kulkowe) (BB), albo olejowe (FDB).
Teoretycznie te na olejowych powinny byc cichsze troche, ale jak to jest w
praktyce to nie wiem, bo nie mialem mozliwosci porownania :)

> Suche dane techniczne:
> D740X Plus 60
> Heads/Disks (40GB) 2/1 4/2
> Seek time Track-to-track 0,8 1 ms
> Average 8,5 8,7 ms
> Full Stroke 17,8 20 ms
> Data transfer rate (media) 54,2 57 Mbyte/s
> Drive ready time 15 !! 8,5 s
>
> Ale jak w rzeczywistości ?

to zalezy jakim programem potestujesz :)

Pozdro
Grisza