Kto mnie oklamuje i dlaczego tak cieplo

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Wed 31 Oct 2001 - 13:42:04 MET

Witam,

Postanowilem wreszcie cos zrobic z chlodzeniem mojego
TB1,4 - do tej pory uzywalem TTC-D4TB Tytana i juz mi
uszy od tego zwiedly :) Coz, 6,5k rpm robi swoje!
No i temperatura byla tez dosc wysoka (idle 59 work 64).

O doszlysmy do pokazywanie temparatury.. no wlasnie komu
nalezy wierzyc? Biosowi, Sandrze czy Asus PC Probe? Mam
A7V133 i dzieje sie dosc dziwna sytuacja - BIOS oraz
Sandra pokazuja temeparatura o okolo 7 stopni mniejsza niz PC Probe.
Ta temperatura z sandry i biosu wydaje sie jeszcze dopuszczalna
ale jak patrze co pc probe pokazuje to juz boje sie myslec co
bedzie w lecie.

No wiec stwierdzilem ze nie ma co robic - trzeba kupic jakis pokazny
radiator z duzym wiatrakiem. Powoli przymierzalem sie do
zakupu zalmana ale ostatnio przyszedl do mnie kolega i mowi
ze mu sie nowo zakupiony wiatrak nie miesci. No to ja na to -
dawaj go do mnie jak bedzie pasowac to go do Ciebie odkupie :)
A byl to nie kto inny a wlasnie TTC-D5TB. Wsadzilem, posmarowalem
pasta wlaczylem.. O :) Jak cicho :) Wlaczylem windows,
zapuscilem stability test i patrze jak temparatura rosnie -
koniec z koncem doszlo do 68 stopni. Przy idle jest jakies 63!
To chyba dosc sporo? No i wlasnie - czy to normalne dla tego
wiatraka? Niby radiator ma spotro wiekszy niz D4TB, wiekszy
wiatrak (ale za to 3.5 k rpm).. Hm.. Co mi wiec pozostaje?
Zalman? A cos po srodku cenowo co bedzie w miare ciche a mimo to
troszke zmniejszy temperature?

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--