Re: Co do Durona

Autor: GLide (glide_at_kreacja.pl)
Data: Mon 29 Oct 2001 - 12:36:38 MET

On Fri, 26 Oct 2001 18:04:30 +0200, Witold Wilk <maniack_at_tychy.com>
wrote:

>jest powyzej przecietnej IMHO :) moze nei jest topowa, ale >
>przecietna... :)
Wazne ze nie topowa :)

>i stabilnie/bezproblemowo, bardzo wazny czynnik przy kreceniu :)
Inaczej byc nie moze.

>ale jedno nie ma sie w niczym do drugiego - stabilnosc a grzebanie. IMO
>asus jest mily, dopieszczony, ale ogolnie jest to b. droga plyta, a
>roznice w wydajnosci miedzy plyta z tymi samymi rdzeniami to jest max
>10% jesli chodzi porownanie pc shits i np. asus...
Ale ma byc przeciez max wydajnie. Poza tym na PCshitcie nie
popodkrecasz sobie za bardzo ;-)

>mowimy o ktorym rdzeniu? via? *ntel? sis? ali? :) i ile to fsb znosi
>(swoja droga wiekszosc plyt znosi wysokie fsb, to urzadzenia ich moga
>nie znosic :)
Nawet przy tych samych komponentach na roznych plytach wyniki
podkrecania FSB moga byc rozne. Na tym polu Asus wypada topowo.
No - male niedomowienie jakos tak caly czas mialem na mysli tego
nieszczesnego A7v133

>to zalezy ile chcialbys wpakowac do niej :) np. sieciowka, modem,
>kontroler ata, tuner tv, dzwiekowka - i juz jest pelno niestety :( za to
>msi i abit to maja po 6 :))
I to jest jej nawieksza wada. Mam niby jeszcze jedno PCI wolne (obok
AGP) ale pakowanie do niego czagokolwiek (pomijajac ew, problemy z
przerwaniami etc.) wmagac bedzie zdjecia wiatraczka z grafiki :-(
(a ostatnio mi po glowie chodzi jakis tanie Firewire)

No czego ty nie powiesz? ;-)

>aha. jak mowilem - nigdy na oczka nie widzialem, ale ilosc PCI cenie
>sobie ladnie :)
W sumie ja tez.

>zalezy co rozumiesz przez "niewiele wiecej" analogicznie:
Jak kupowalem swojego to byl tanszy od analogicznego rajdowego
EPOXA/MNC o ca. 40-50zl. i tyle samo drozszy od MSI (limited Ed.)
No i plecaczka z nim nie dostalem.

>a7v133 vs k7t turbo le - w komputroniku msi tansze :P o 1 pln ;)

>a7a266 vs k7 master - roznica 200zl.
Widac w starszych modelach roznice cenowe sie troche zacieraja.

>no wlasnie, a mowimy o nowszysch roziwazaniach :) pozatym jakbym mial
>wybierac w pierwszym to wybralbym jednak k7t turbo le (po prostu kocham
>ta plyte :) ).
Moment czym rozni sie le. (jak skoncze pisac to sie wybiore na
wycieczke na stronke MSI teraz jestem off-line).

>pozatym k7t turbo le nadaje sie do wkurzania *ntelowcow - bo ni cholery
>by sie wiechala, przyjmuje karty na wszelakich slotach bezproblemowo :)
A7v133 z raidem ma takie same problemy jak inne plyty czy to na Intelu
czy VIA. Jesli nic nie skonocimy w zwiazku z kontrolerem to nie
znalazlem jeszcze nic co porafiloby go rzucic na kolana. ;-)

>KT7 tez mi sie podobal, glownie z powodu posiadania ISA (dlatego w
>okresie, gdy myslalem nad nowszym zestawem bralem go pod uwage - mam
>sieciowke 3com 509b-c i jej na nic nie zamienilbym). no i byla ogolnie
>fajna :)
Tez taka mam... teraz juz w szufladzie.
Abita Kt7 jakis czas temu powaznie rozwazalem. Ponewaz jednak migracja
z BE6-II przeciagnela sie w czasie i pojawila sie konkurencja w
postaci dobrych plytek MSI, EPOXA i Asusa kupilem tego ostatniego.
zadecydowaly najlepsze oceny o/c (min. w serwisie Ananda), wydajnosc i
stabilnosc (no i cena nizsza niz Epoxa)
Gdybym na AMD przesiadl sie od razu pewnie siedzialbym teraz i wieszal
psy na Abicie :-)

>;) ale mowie serio - teraz to jesli ktos ma $ i chce kupic sprzet na
>kilka lat, tzw. sprzet raz a dobrze, to 3 kosci 512 + msi k7t turbo le +
>palomino 1500+, ktore sie zyluje do 1800+ :) troche drogo, ale za to
>spokoj na lata :)
Ja pisalem prawie serio. Gdyby nie budzet domowy juz dawno bym te 1.5G
kupil. Jakis czas temu dorzucilem do 512 i jakos tak mi to zdazylo
spowszedniec. 1.5 byloby mila odmiana. A jak wczoraj na gieledzie
zobaczylem lezace 1800+ to mi jakos tak raczki zaczely latac. ;-)

Pozdrawiam
GLide

PS. Widzialem tez na gieldzie goscia, ktory chcial koniecznie kupic
szybki komputer - oczywiscie skupial sie na na P4 ok. 1.8Ghz i do tego
plyta czywiscie na SDRach (bo mu kasy nie starczalo) A obok lezaly
sliczniutkie Palominki. Taniej by go wyszlo i szybciej, ale jakos nie
chcialo mi sie go uswiadamiac... Rece opadja.