Re: Celeron 1200 MHz i overclocking

Autor: ===Tomy=== (tomy_at_mat-bud.pl)
Data: Fri 26 Oct 2001 - 18:54:22 MET DST

Cześć,

>Mam zamiar podkręcić Celerona 1,2 GHz do 1,5 GHz. Czy radiator z
>wentylatorem z zestawu BOX'owego wystarczą, aby skutecznie chłodzić tak
>podkręcony procesor ?

Teoretycznie powinien. Ale jeśli trafisz na wersję, która już przy
1380 będzie wymagała podniesienia napięcia to może okazać się procek
będzie się znacznie grzał. Musisz to sprawdzić empirycznie.

>Ponoć ten Cel nie grzeje się tak bardzo i kilkadziesiąt postów niżej
>wyczytałem, iż bez problemu taki zestaw chłodzący poradził sobie z tym
>Celeronem przetaktowanym na 1380 MHz.

Grzeje się dopiero po podniesieniu napięcia. Mi osobiście bez zabawy w
Vcore rusza na 1500 Mhz. Przy mocnym "katowaniu" potrafi czasami coś w
systemie wywalić. Na 1560 śmiało przy Vcore 1.525-1.550

>Aha - obudowa w której będzie chodził taki przetaktowany Celeron na 1,5 GHz
>jest dość obszerna i w miarę dobrze wentylowana - dokładnie jest to model ze
>strony: http://www.modecom.com.pl/prostation.html

Nie jestem zwolennikiem Modecomów. Ciężkie i toporne. Głośne
zasilacze. Albo tańszy - duży CodeGen, albo droższy Enlight.

>Jeżeli macie jakieś doświadczenia z chłodzeniem i przetaktowywaniem tego
>proca, to skrobnijcie co nieco :-)

Doświadczenia są takie:

- jak w każdym procku powyżej 1000 Mhz najważniejsze jest zadbanie
  o prawidłowy obieg powietrza w obudowie.

- dobrze by było, aby obudowa była jak "najobszerniejsza" tzn. miała w
  środku dużo miejsca.

- mi przy zwykłym CodeGenie, przy wyciszeniu Zalmana i zasilacza
  speed fanem Celek trochę się grzeje - przy 1560 Mhz tmp. 48-50 st.

- przy otwartej obudowie w w/w warunkach 40-43.

- defaultowo przy wyciszeniu wiatraków 38-40 stopni (max)

- jako zwolennik ciszy i spokoju śmiało zjeżdżam na 1400-1450 bez
  bez podnoszenia napięcia i daję 15-30% wartości dla coolerów.

Różnica pomiędzy FSB 120-133 to juz kwestia sportu i numerologii.

AFAIK jeszcze wszystkie Celeki sa te same z rdzeniem Ta0 więc każdy
teoretycznie podkręca się identycznie. Nie wiem co nowego poza
radiatorem i wentylem Intela wnosi BOX.
Z regułu BOX-y wyżej się podkręcały. Ktoś musi to sprawdzić...

>pozdro
>Paweł

Pozdrawiam,
===Tomy===

--
Based on Celeron Tualatin 1.56 GHz & MSI 6337 Engine & Radeon powered
mailto:tomy_at_inetia.pl   GG#203753