Re: i815 vs. Via 133

Autor: KED (Krzysztof.Dmytrow_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 25 Oct 2001 - 09:26:33 MET DST

> Zalezy ktory. 815E ma, ale 815E-P juz nie.

Zgadza się. A z tymi HUBami to z grubsza dobrze pamiętełem, czy nie? :-))))

> Oj nie, zdecydowanie wydajnosciowo goruje i815. W niektorych syntetycznych
> testach roznica moze wynosic i 20%, do tego im wyzsza czestotliwosc
> magistrali tym wieksza roznica na korzysc i815.

Nie, aż tak to nie ma. Jak się dobrze wszystko skonfiguruje, to na pewno
nie będzie to aż 20%. Nie sądzę, żeby odczuło się jakąś różnicę. Poza
tym i815 obsługuje do 512 MB RAM, Apollo Pro zaś o wiele więcej. Zdaję
sobie sprawę, że na razie 512 MB wystarczy w zasadzie do wszystkiego,
ale za kilka dni :-DDD. Zresztą jak komuś jest za wolny Apollo Pro 133A,
to może sobie zapodać Apollo Pro 266 i DDRy :-D.

> Moze sie zdarzyc. M.in. dlatego pozbylem sie Asusa P3V4X po miesiacu
> uzytkowania. :) Sam chipset jest i tak o niebo lepszy niz jego poprzednik
> (VAP133 bez A), ale do i815 to jeszcze mu troche brakuje.

Raczej jest to kwestia konkretnego egzemplarza płyty głównej. Widziałem
na tej grupie posty, w których użytkownicy opisywali swoje płyty na
Apollo Pro 133A jako bardzo stabilne, czyli jest to jako takie
potwierdzenie tego, o czym pisałem :-).

pozdrawiam
Krzysiek

P.S. Już kiedyś zdaje się dyskutowaliśmy na temat VIA vs Intel :-)...
Chcę zaznaczyć, że moim celem nie jest nawracanie na VIA, a jeno
przedstawienie mojego poglądu na te sprawy :-D.