pyta ecs k7vta3 i w2k

Autor: Prusak (prusy_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 25 Oct 2001 - 07:36:39 MET DST

Piszę ponownie, gdyż na poprzednie moje pytania nie otrzymałem odpowiedzi.
Niedawno zakupiłem nowy komp właśnie z płytą ecs k7vta3, athlona tb 1.4, 256
MB DDR i najpierw ati experta, teraz gf 2 mx 200 (nie są to karty docelowe,
czekam na radeona). Przy instalacji w2k na kompa z ati system zainstalował
się, ale nie dało się zmienić sterownika na ten od ati (w żaden sposób nie
było możliwe, przy instalacji wyświetlał, że sterownik nie może zmienić
istniejącego). Po zmianie na gf (firmy video squere) udało się pomyślnie
zainstalować sterowniki i wszystko byłoby w porządku, ale w kompie mam
jeszcze kartę tv z radiem oparte na pixelview (tuner Philipsa) i tu zawsze
pojawiał się problem. W systemie zawsze widniały błędy (nieznane urządzenie
audio i video). Jest to właśnie ta karta. Wskazując sterowniki do audio
wszystko jest w porządku. Przyjmuje je. Natomiast podając sterowniki do
video dobrze, gdy komputer tylko się zresetuje. Bywa, że po takim restarcie
przy podnoszeniu się systemu pojawia się niebieski ekran z błędem i niestety
trzeba instalować od nowa system. Jeżeli nastąpi tylko restart i system
podniesie się, pojawia się komunikat o błędzie w uruchomieniu pliku .sys
(jest to jeden z plików sterownika video tej karty) i ponowna prośba o
zainstalowanie sterownika video.
Zdarza się także, że np. nie można zainstalować sterowników do monitora (w
systemie nie ma ikonki monitora, a we właściwościach ekranu na karcie
monitor nie jest dostępny przycisk właściwości, a system pracuje na
standardowym plug in pley).
Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać. Proszę o
pomoc. Na razie podejrzewam, że to jest wina płyty, mam zamiar zmienić na
płytę ecs ale na czypie sis.
Poprzednio karta telewizyjna pod w2k pracowała bez zarzutu na innym kompie
(płyta gigabyta na ali, karta graficzna fire 1000 GL Pro diamonda na
permedii II, k6-2 kiedyś 333 mhz a ostatnio 500 mhz) i tych samych sterach.
Pragnę nadmienić, iż pod 98 wszystko jest ok (tylko do gf musiałem
zainstalować detonatora, gdyż o dziwo nie chciał zainstalować sterowników
dostarczonych wraz z kartą).
Przepraszam, że tak długie, ale sprawa jest dość pilna i proszę o pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich
Prusak