Re: VIA i TNT2 problem, jaki patch ?

Autor: Herr Doktor (mborke1_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 02 Oct 2001 - 07:26:37 MET DST

On Sun, 30 Sep 2001 22:18:45 +0200, "Pawe=B3 Cha=B3czy=F1ski"
<chalczyn_at_poczta.onet.pl> wrote:

>dzieki, to rzeczywiscie odnioslo skutek i graficzna dziala juz =
prawidlowo.
Milo to slyszec.

> [...]
probie
>uruchomienia czegokolwiek z CD wyskakuje "program wykonal nieprawidlowa
>operacje...".
>Wylaczylem w ustawieniach DMA i dziala prawidlowo, tylko teraz nie wiem =
czy
>ten CD obsluguje DMA i znowu trzeba cos doinstalowywac zeby dzialal, czy
>nigdy nie obslugiwal a patch go poprostu przy okazji zalaczyl i stad =
pojawil
>sie problem.
>Czy ta poprawka ma cos z tym zwiazanego ?

Ciezko wlaczyci cos czego nie ma ;)
Standardowo system po instalacji ma dma dla cd wylaczone.

Mozesz sprobowac sciagnac via ide driver ver. 3.xx.
W odroznieniu od 4in1 jest tam zarowno sterownik VSD jak i zmykly
miniport. Zazwyczaj jezeli jeden ma problemy to na drugim wszystko
jest ok.
Mozesz tez nie instalowac sterownikow do busmasteringu via z 4in1 i
pozostac na defaultowych systemowych. To czesto tez pomaga w
problemach, zwlaszcza z nagrywarkami.=20

A i jeszcze jedno. Zakladajac ze instalowales normalnie serowniki do
busmasteringu z 4in1 to we wlasciwosciach systemu pola do ustawiania
dma dla cd/hdd powinny byc nieaktywne (szare) a zmieniac to wtedy
mozna w zewnetrznym via dma tool. Moze cos ustawiles nie tak przy
instalacji?

--=20
Pozdrawiam Marek Borke