Re: VIA686B, SBlive i Busmastering - problem...

Autor: mmark_at_panda.ichpw.zabrze.pl
Data: Mon 01 Oct 2001 - 10:18:19 MET DST

In <rT5SYFFduNed-pn2-7nYHGojdYndC_at_commpo.polww.alcatel.pl>, wolodzia_at_kki.net.pl (Piotr Oniszczuk) writes:
>Część wszystkim....
>
>Właśnie rozbudowałem swojego blaszaka o Abit KG7 MoBo.
>Dysk to IBM DPTA302050, kabelek 80pin. BIOS raportuje ATA/66 PIO4.
>Wszystko chodzi malinka (transfery i CPU load jest OK - tzn widać
>ATA/66 i busmastering).
>
>Taka konfiguracja była b. dokładnie testowana pod kontem IDE i nie ma
>żadnych problemów (copy 20G danych i CRC OK).
>
>Jednak instalacja SBlive w slocie PCI (bez żadnych sterowników- sam
>hardware) powoduje takie błedy na IDE że odrazu padają partcje, itp.
>Jedynym wyjściem jest wtedy wyłączenie busmasteringu na IDE - wtedy
> [...]

Zobacz na strone Abita - jaki jest najnowszy BIOS dla twojej plyty.
W nowych BIOSach dla KT7E sa dodane ustawienia poprawiajace
wspolprace z SBlive - i pewnie dla innych plyt na chipsecia VIA
jest podobnie .

zobacz :

official BIOS release ZT for KT7/KT7-RAID/KT7A/KT7A-RAID/KT7E

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kt7

release information:

 Adds three new options to enhance the system compatibility

    .Delay transaction
    .PCI master read caching
    .PCI master time-out

  Set above options to Disabled/Disabled/0 may help SB Live 5.1 sound
  issue. If the system experiences low performance after these settings,
  enable the "PCI master read caching" please.