Re: AMD idzie z dymem !

Autor: Jacoj (jacoj_at_poczta.fm)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 08:46:13 MET DST

"Artur Orlowski" <arturo_at_edu.com.pl> wrote in message news:3BAF9669.81D64EB5_at_edu.com.pl...

> Ale poniewaz procesor zmniejsza taktowanie, ma normalna temperature, a
> Intel nie zrobil zadnego informowania o wlaczeniu cykli oczekiwania.

Bzdury gadasz, bo:
<cytat z dokumentacji do P4>
An external signal, PROCHOT# (processor hot) is asserted any time
the TCC is active (either in Automatic or On-Demand mode). Bus
snooping and interrupt latching are also active while the TCC
(thermal control circuit) is active. The temperature at which
the thermal control circuit activates is not user configurable
and is not software visible.
</cytat>

> Poza tym wielu "sprzedawcow" nie majac do wyboru duzo miejsca, nakleja
> stiker gwarancyjny na wierzchu procesora. I komputer praktycznie zawsze
> bedzie Ci wolniej chodzil, a nie mozesz tego reklamowac, "no bo przeciez
> dziala".

Ktoś Cię zmusza do kupowania tak okaleczonych procesorów? Po za tym
co to za argument, że istenieje jakiś debil sprzedaca co przykleja
stickery na "gorącą" część procka??? Uważasz, że Athlon z takim
stickerem będzie w lepszej sytuacji???

> Skrajny, niezwykle rzadki przypadek. W normalnych warunkach radiator
> nie ma szans spasc z procesora, a nawet jesli to wiekszych finansowo
> szkod narobi spadajac, niz wynosi obecna cena procesora.

Nie tak skarajny i nie taki rzadki, bardzo często widzi się obłamane
zaczepy na podstawkach procków co potem skutkuje odczepianiem się
ciężkich radiatorów wyposażonych w silnie sprężynujące zaczepy.

> Nie masz zadnych sensownych argumentow i zaczynasz po prostu wyzywac
> przedmowce.

Mam sensowne argumenty, które podałem, a które mój przedmówca
zignorował. Poza tym trzeba być idiotą aby twierdzić, że stabilność
i niezawodność sprzętu nie jest potrzebna, Ty też tak twierdzisz?

> Ja administruje komputerami w firmach i szkolach. Poza serwerami
> nigdzie wspomniane przez Ciebie wymagania (potrzeba niezawodnosci
> podczas dlugotrwalej pracy) nie maja miejsca. A w serwerach, to juz sie
> nawet w niewielkich instytucjach stosuje porzadny sprzet.

ROTFL! Fajny z Ciebie administrator... Kochany nawet podczas słuchania
MP3 potrzebna jest stabilność sprzętu, lubisz jak Ci się komputer
zawiesza w połowie ulubionej piosenki lub pod koniec długiej partii
jakiejś gierki (choćby sapera)???????????????????????????????????!!
Jeśli tak to nie mam więcej pytań i nie będę z Tobą więcej rozmawiał.

> Tak. Bledna praca pamieci, problemy z obsluga dysku (tryb PIO zamiast
> DMA, problemy z OS,

Sorry kolego, ale Ty nie odróżniasz procesora od komputera/systemu.

> bledne ustawienia BIOS).

A BIOS to tak nagle sam z siebie może się przestawić?

> Trudnosc wykrycia czegos
> takiego polega wlasnie na duzej liczby mozliwych miejsc awarii.
> Zawieszanie sie komputera po chwili pracy wskazuje na problem prawie
> jednoznacznie.

Wcale nie, zawieszenie komputera może być spowodowane wieloma
przyczynami: uszkodzeniem pamięci, płyty głównej, praktycznie
dowolnej karty wewnętrznej (modem, k. graf., k. muz, itd.)
uszkodzeniem zasilacza, przepięciem sieci, obluzowaniem
kabelka (reset, zasilanie), błędami w oprogramowaniu, systemie
i sterownikach).

[...]
> Temperatura nic nie powie (patrz wyzej),

Dlaczego??? Przecież dopiero powyżej pewnej temperatury włącza się
się TCC.

> ten sterowniczek to jakies
> niestandardowe, a przez to niezbyt latwo dostepne narzedzie.

Przecież napisałem, że Intel przeznaczył osobny pin F38 (nóżkę)
na wyprowadzenie sygnału informującego o włączeniu się układu TCC.
Po drugie zawsze można dokładnie zmierzyć temperaturę procka
(bo intel umieścił w strukturze krzemu odpowiednie czujniki)
i dzięki temu dowiedzieć się czy została przekroczona temperatura
włączająca TCC. Po trzecie można zmierzyć taktowanie procesora
za pomocą najzwyklejszych programów do określania szybkości/wydajności
procesora jakie istnieją od ponad 10 lat (zasada działania tych
prgramów jest bardzo prosta (przykład poglądowy): bierze się
instrukcję zabierającą 1 takt zegarowy procesora, puszcza się ją
w pentelce i liczy się ilość wykonanych pentelek w określonym
czasie - w ten sposób wiemy z jakim zegarem pracuje procek).

> Zreszta o
> trudnosciach w diagnozie moze swiadczyc poczatkowe nieprzyznawanie sie
> Intela do tego "ficzera". Dopiero doglebne testy przez kilka
> profesjonalnych serwisow testujacych komputery zaczely wskazywac na
> niestandardowe zachowanie tego procesora. Normalny uzytkownik nie mial
> praktycznie szans tego odkryc.

Taaaaa..... A wystarczyło poczytać ogólno dostępną dokumentację na
stronie intela (http://developer.intel.com/design/Pentium4/)...

> lez bardzo prosto. Bierzesz WinCPUId i wszystko jasne. A w PentiumIV
> wcale nie.

Patrz wyżej...

> Zreszta Intel robil i robi dokladnie to samo. I mozna spotkac rowniez
> kilka zdjec zmiazdzonych i pokruszonych procesorow intela.

Nie, nie zrozumiałeś, tu nie chodzi o wykruszone procesory (z resztą
P4 raczej trudno wykruszyć ponieważ ma metalową obudowę chroniącą krzem)
a o "odpadnięte" lub odstające (bo zbyt ciężkie) radiatory. Nawet w tej
kwestii intel także poczynił duże postępy, ponieważ w/g jego zaleceń
radiator powinien być zamocowany nie do delikatnej plastykowej podstawki
procesora a do specjalnych uchwytów (Retention Mechanism).

--
Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: jacoj_at_poczta.fm ]
Prawo Murphy'ego: