Re: AMD idzie z dymem !

Autor: Jacoj (WYTNIJ_TO_jacoj_at_poczta.fm)
Data: Mon 24 Sep 2001 - 13:08:05 MET DST

"Widmo Komunizmu" <trash_at_pisz.na.niusy.invalid> wrote in message
[...]
> nie. gdyby sygnalizowanie przegrzania dzialalo prawidlowo,
> rozwiazanie intela byloby lepsze.

Masz jakieś dowody na to, że sygnalizowanie przegrzania przez
intela nie działa? Bo ja mam dowody na to, że intel umieszcza
w P4 zarówno czujniki temperatury jak i zabezpieczenie termiczne
w postaci blokowania/kluczowania impulsów zegarowych procesora.
I jeszcze jedno pytanie, dlaczego rozwiązanie AMD jest lepsze
skoro AMD nie umieszcza nawet czujnika temp. w swoich prockach,
a czujnik zewnętrzny umieszczony pod procesorem, jak można było
obejrzeć to sobie na filmiku nie zdąży nawet "pierdnąc" nim
procesor się spali (w skrajnych przypadkach uszkodzenia chłodzenia)?

> widzialem jak dotad tylko kilka maszyn nadzorujacych linie produkcyjna,
> jednak a) nigdy nie byl to wolnostojacy pecet i b) nigdy nie bylo to
> nic silniejszego niz p200mmx. zreszta markowy sprzet ma zwykle poprawnie
> zalozony radiator.

Mało mnie obchodzi czego Ty nie widziałeś, może zbyt krótko
żyjesz, a może Twoja wyobraźnia jest zbyt ograniczona aby
wyobrazić sobie zastosowanie komputera do ciągłej lub długotrwałej
pracy w domu czy małych firmach, których nie stać na w pełni
profesjonalne serwery. Faktem jest, że takie zastosowania istnieją
i każde rozwiązanie techniczne podwyższające niezawodność oraz
zapewniające ciągłość działania jest bardzo dużym plusem.

[...]
> tak. wolniejsza praca procesora moze miec mase przyczyn,

ROTFL! Możesz podać te przyczyny i powiedzieć dlaczego
to jest trudniejsze do wykrycia?

> zreszta
> czesto mozna jej nie zauwazyc.

To chyba dobrze skoro jej nie widać? Z tym, że w P4 mamy
idealny pomiar temperatury (bo czujnik umieszczony jest
w strukturze procka) i bardzo łatwą do zmierzenia częst.
taktowania procesora (odpowiedni sterowniczek), czego
żaden Athlon czy Duron nie oferuje.

[...]
> no coz, trzeba kupowac porzadne radiatory.

Genialna rada...

> inna sprawa to idiotyczny
> patent w duronach polegajacy na zlikwidowaniu blachy nad struktura ;-/

To była kwestia oszczędności... i tego, że pierwsze modele
o niskim zegarze nie musiały dźwigać tych kolosalnych rozmiarów
radiatorów.

[...]
> jesli jest slabej jakosci, to nawala. jesli nie, to nie. jest
> sprzet, w ktorym wiatraczek jest kompletnie niedemontowalny. dziala.

Fakty są takie: chłodzenie stosunkowo dość często "nawala" ponieważ
opiera się na elementach mechanicznych.

--
Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: jacoj_at_poczta.fm ]
Prawo Careya - każda organizacja (jeśli temu nie przeciwdziałać)