Re: PII, 256 MB ram, Atrend 6220, overclocking i lekki(?) cyrk

Autor: zetware_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 20 Sep 2001 - 11:18:03 MET DST

(..)
> Końcówka sierpnia - robię porządki. Widząc ile jest kurzu w radiatorze
> procesora zdejmuję go, czyszczę i zakładam z powrotem (oczywiście smarując
> pastą termoprzewodzącą) - oczywiście wszelkie operacje typu wyjmowanie czy
> dokładanie RAM, zdejmowanie radiatora przeprowadzam z odłączonym kablem
(...)
> Dzisiaj w nocy testowałem pamięci (osobno) programem MemTest-86 v. 2.6.
> Jedna kość okazała się uszkodzona - wymieniłem na inny układ. Cały w

Uszkodziłeś sobie Dima podczas demontażu.

> Pytanie moje brzmi - co się tu wyprawia??? Dlaczego komputer działał bez
> problemów z tak podniesioną częstotliwością płyty, a nagle mu się
> "odwidziało" (choć na płycie taktowanej zegarem 124 MHz działa bez
> problemów)?

Przy czyszczeniu jakiś opiłek metalu wpadł gdzieś i przy wysokiej
częstotliwości wprowadza zakłócenia lub zwiera po rozgrzaniu się.

Oczywiście jeżeli procesor dobrze przylega do radiatora i nie pogorszyłeś
warunków chłodzenia w wyniku porządków (inaczej ułożone taśmy, gdzieś indziej
ustawiony komputer, itp.)