Re: Problem z rw philips cdd 3610

Autor: Sebastian Bialy (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 19 Sep 2001 - 10:38:41 MET DST

"D.Z." wrote:
> problem z bufferem nie powinien byc przyczyna wady sprzetu

Niestety - w przypadku 3610 jest to objaw zuzycia lasera. Ta nagrywarka
ma jakas dziwna tendencje do uzywania swojego wlasnego BurnProf'u ;)
(ktorego oczywista nie ma bo to 2x) ktory polega na tym, ze w momencie
wykrycia bledu nagrywania wylacza laser, a potem nie wiadomo na co czeka
przez ok. 2-3 sekundy i go wlacza (albo wlacza sie tylko kontrolka, nie
wiem). Dopiero po chwili programy do nagrywania dostaja komunikat, ze
jest cos nie tak. W przypadku Nero inerpretacja jest zla (twierdzi ze
przepelnil sie bufor, a tak naprawde byl blad zapisu).

 Mam HP7200i ktora jest tak naprawde wlasnie tym 3610 Philipsa. Objawi
identyczne, nagrywa CD-RW a nie nagrywa CD-R. Mam ciagle komunikaty o
przepelnieniu bufora (mimo ze na ekranie jak byk widnieje 90%-100%).
Uzywalem roznych programow i wszedzie ten sam blad - ja wnioskuje ze to
blad w frimware nagrywaki. Prawdopodobnie mowi o bledzie bufora a tak
naprawde jest to blad lasera. Czyszczenie pomaga, niestety tylko na
chwile ...

Olo: Jesli czysciles laser i nie pomoglo, to nasmaruj jeszcze prowadnice
lasera. U mnie pomoglo na pare tygodni.

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl