Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Widmo Komunizmu (trash_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Wed 19 Sep 2001 - 02:09:49 MET DST

On Tue, 18 Sep 2001 14:47:10 +0200, Wojciech Giersz wrote:

[..]

> Z grubsza -- centralne zarzadzanie stacjami roboczymi i po czesci
> serwerami, czyli dystrybucja aplikacji, reguly administracyjne,
> konfiguracja srodowiska i takie tam pierdoly. Fajne krotko mowiac.

cos a'la nds?

> Standby to powielanie danych jednoczesnie na kilka serwerow, przy czym nie
> jest bynajmniej ordynarnym kopiowaniem plikow. Fajne z tego powodu, ze
> jesli glowny poleci, to zastepuje go drugi i tak dalej, w sposob prawie
> calkiem przezroczysty dla stacji roboczych, a do tego sprzety nie musza
> byc identyczne -- nie musza nawet byc zblizone do siebie.

chodzi o to, ze jesli glowny serwer plikow poleci, jego zadania
w automagiczny i przezroczysty dla uzytkownikow sposob przejmuje inny?
cos takiego oferuje coda - dosc specyficzny sieciowy system plikow.

> Snapshot to z
> kolei backup w locie, teoretycznie bez wplywu na wydajnosc koncowa.
> Przydatnosc tego drugiego moze byc nieco dyskusyjna, ale rozwiazanie jest
> i ponoc nawet dziala (nie sprawdzalem).

linuxowy lvm oferuje cos w tym stylu. wada jest to, ze trzeba uzywac
lvm - ale to na tyle mila zabawka, ze i tak warto.

> Czyli duze i drogie systemy. A gdzie Linux? :)

amerykanskie nsa zrobilo jakiegos patcha, nie wiem, czy poddali
go certyfikacji.

> Odciecie istotnych danych od dostepu z zewnatrz (IPX/SPX-TCP/IP) w
> normalny sposob.

nie bardzo rozumiem. odciecie danych zwykle robi sie firewallem,
a nie zmiana systemu.

> Hm.. najlepiej chyba www.novell.com i potem dzial Knowledge Base.

thx, zerkne.

> -- sredni i maksymalny transfer plikowy
> -- czas reakcji na zadanie odczytu z konca kawalka duuuzego pliku.
> -- przesyl danych przy sporej liczbie userow. to bylo szczegolnie
> interesujace -- ok. 200 userow zaczelo ssac pliki z serwera. Linux
> ledwo sie czolgal, w NW5 obciazenie procesora wynosilo ok. 40% przy
> P233. O transferach nawet nie wspomne.

wszystkie trzy przez ncp, jak rozumiem? jesli tak, to dosc kiepskie
kryterium, wspomnialem juz dlaczego. powtorz test w oparciu o nfs ;-)

> Tylko tyle potestowalem, na wiecej nie bylo czasu, bo sie ludziki
> denerowac zaczeli :)

tego typu rzeczy robi sie w weekendy ;->

> Nie chodzilo o plik, ale o obiekt (zabieranie rootowi dostepu do plikow to
> nienajlepszy pomysl). Typu user, drukarka, kolejka i takie tam. No wez

w unixach drukarka i kolejka to tez pliki.

> zabierz linuxowemu rootowi mozliwosc modyfikacji danych uzytkownika ;)

jeszcze raz - zabieranie czegokolwiek rootowi nie ma sensu, bo jesli
bedzie chcial to obejsc to i tak to zrobi, chociazby modyfikujac kernel.