Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 14:47:10 MET DST

> nds jest rowniez dla linuxa. nie wiem, w jakim stopniu dziala ;-)

O, a tego to nie wiedzialem -- obila mi sie o uszy wersja dla Solarisa,
ale o Linuxie nie slyszalem. Warto sobie cos poczytac, dzieki za info.

> co do zen - moglbys przyblizyc, czym jest?

Z grubsza -- centralne zarzadzanie stacjami roboczymi i po czesci
serwerami, czyli dystrybucja aplikacji, reguly administracyjne,
konfiguracja srodowiska i takie tam pierdoly. Fajne krotko mowiac.

> .. podobnie jak 'standby' i 'snapshot server'?

Standby to powielanie danych jednoczesnie na kilka serwerow, przy czym nie
jest bynajmniej ordynarnym kopiowaniem plikow. Fajne z tego powodu, ze
jesli glowny poleci, to zastepuje go drugi i tak dalej, w sposob prawie
calkiem przezroczysty dla stacji roboczych, a do tego sprzety nie musza
byc identyczne -- nie musza nawet byc zblizone do siebie. Snapshot to z
kolei backup w locie, teoretycznie bez wplywu na wydajnosc koncowa.
Przydatnosc tego drugiego moze byc nieco dyskusyjna, ale rozwiazanie jest
i ponoc nawet dziala (nie sprawdzalem).

> c2? 'trusted irix', poza tym iirc jakas modyfikacja solarisa i aix'a.

Czyli duze i drogie systemy. A gdzie Linux? :)

> dlaczego uzyles linuxa, skoro to samo mozna uzyskac na novellu?

Odciecie istotnych danych od dostepu z zewnatrz (IPX/SPX-TCP/IP) w
normalny sposob.

Hm.. najlepiej chyba www.novell.com i potem dzial Knowledge Base.

> wydajnoscia pod jakim katem?

-- sredni i maksymalny transfer plikowy
-- czas reakcji na zadanie odczytu z konca kawalka duuuzego pliku.
-- przesyl danych przy sporej liczbie userow. to bylo szczegolnie
   interesujace -- ok. 200 userow zaczelo ssac pliki z serwera. Linux
   ledwo sie czolgal, w NW5 obciazenie procesora wynosilo ok. 40% przy
   P233. O transferach nawet nie wspomne.

Tylko tyle potestowalem, na wiecej nie bylo czasu, bo sie ludziki
denerowac zaczeli :)

> wyglada jak chmod 0700. pomijajac brak dostepu dla roota - nei ma
> to sensu, poniewaz jesli root bedzie chcial dostepu do pliku, i tak go

Nie chodzilo o plik, ale o obiekt (zabieranie rootowi dostepu do plikow to
nienajlepszy pomysl). Typu user, drukarka, kolejka i takie tam. No wez
zabierz linuxowemu rootowi mozliwosc modyfikacji danych uzytkownika ;)

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..