Re: Kontroler IDE na karcie PCI wady i zalety

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 19:05:57 MET DST

Użytkownik hans1 <hans1_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9namgd$80n$1_at_news.tpi.pl...
> Chciałem zapytać czy dodatkowy kontroler IDE na karcie PCI np. firmy
Promise
> [...]
> spełnic wspomniany warunek dotyczący szybkości transferu i niepodłączania
> urządzeń o różnej szybkości do jednego kanału IDE.
> Ciekawi mnie czy zamontowanie dodatkowego kontrolera IDE na karcie PCI
który
> to potrafi podobno obsługiwać tryb ATA-100 pozwoli na zamontowanie w
> komputerze 4 urządzeń IDE w trybie Master (lub 8 urządzeń w tym 4
> pracujących w trybie slave). I czy to nie byłoby korzystniejsze niż
> ograniczenie się do kontrolera zintegrowanego z płytą główną zwłaszcza
> jeżeli jest to nowa płyta z kontolerem obsługującycm tryb ATA-100.

Może poprawić, aczkolwiek w przypadku płyty co jej kontroler obsługuje
ATA100 możesz się rozczarować. Takie rozwiązania są raczej polecane
posiadaczom słabszych IDE na płycie, np.: 486, pierwsze Pentim1...
Moim zdaniem nawet jakby miało to przyspieszyć dysk o 10% (w co wątpię) nie
jest warte zakupu. Tylko na cachowanych kartach (nie ma już takich)
wyciągniesz więcej.
Są natomiast płyty (Abit), które posiadają rozwiązanie RAID i to naprawdę
szybko działa! Ale płyta taka troszkę kosztuje...

Maciej N.