Kontroler IDE na karcie PCI wady i zalety

Autor: hans1 (hans1_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 16:43:26 MET DST

Chciałem zapytać czy dodatkowy kontroler IDE na karcie PCI np. firmy Promise
może poprawić wydajnośc komputera w stosunku do rozwiązania wyłącznie z
kontolerem IDE zintegrowanym z płytą główną.
Często się czyta artykuły w których autorzy zwracają uwagę aby do jednego
kanału IDE nie podłączać urządzeń szybkich i wolnych bo te szybkie pracuja
wtedy wolniej i są dodatkowe problemy np. z nagrywarkami CD-RW. Ponieważ
zwykle w komputerze są dwa kanały IDE to można podłączyc maksymalnie 4
urządzenia z których dwa pracują jako master a dwa jako slave. Trudno jest
spełnic wspomniany warunek dotyczący szybkości transferu i niepodłączania
urządzeń o różnej szybkości do jednego kanału IDE.
Ciekawi mnie czy zamontowanie dodatkowego kontrolera IDE na karcie PCI który
to potrafi podobno obsługiwać tryb ATA-100 pozwoli na zamontowanie w
komputerze 4 urządzeń IDE w trybie Master (lub 8 urządzeń w tym 4
pracujących w trybie slave). I czy to nie byłoby korzystniejsze niż
ograniczenie się do kontrolera zintegrowanego z płytą główną zwłaszcza
jeżeli jest to nowa płyta z kontolerem obsługującycm tryb ATA-100.
hans1