Re: Jaki kupic komputer???????

Autor: Michal R. Hoffmann (misiek_at_px.pl)
Data: Sun 16 Sep 2001 - 11:15:40 MET DST

"Paweł Twaróg" wrote:

> Czołem wszystkim!
witaj,

> Jestem tu nowy ale mam ważne pytanie a wy się na pewno na tym znacie. Chodzi
> o to, ze ojciec dal mi 4,5 tys. na kupno komputera. Ma to być taka
> konfiguracja optymalna do gier i nauki (idę na studia).
nooo, i wystarczy tyle spokojnie :)

> Gadałem z kumplem i on mi mówił, ze może mi złożyć ale tato powiedział, ze
> lepiej kupić firmowy, bo składaki są niepewne i się psują i później nie ma
> do kogo się zwrócić z gwarancja.
Znaczy się tak. Jak na mnie by trafiło, to w życiu nie kupiłbym gotowego
zestawu (chyba że za supertanią cenę, widząc jak go składają i z czego - i
by mnie to satysfakcjonowało) ;-)

Mówię o tzw. komputerach domowych/biurowych. Serwery to inna bajka.

W gotowe zestawy idzie najczęściej najtańszy chłam, którego żebrak by nie
ruszył, gdyby wiedział co w środku. To jest zwykłe nabijanie kabzy
"markowym firmom".

Jak złożę sobie sam, to dobiorę części i poskładam bez dylematów w stylu
"no ja wolałbym inną kartę graficzną, ale skoro w tym zestawie jest tylko
ta, to trudno". Komponenty kupię w miarę wysokiej jakości. A wyjdzie mi
nie drożej niż dziadostwo kupione jako zestaw.

> W OPTIMUSIE jest niezła oferta z Pentiumem 4, 1,5 MHz, twardy dysk: 20
RANY KOTA!!!!! Sprzęt z Optimusa, ratuj się kto może!

> gigabajtow, Karta graficzna TNT (chyba Rava). Kosztuje 4100 zł ale dają za
> darmo monitor.
ROTFL!
Pentium 4, drogi i wcale nie taki wydajny. Wiem, wśród kumpli zabrzmi
szpanersko "mam Pentium cztery!", i tyle tego. Phhhh... Lepiej kup
Athlona, do tego dobrą płytę. Wyjdzie taniej i pewnie wydajniej. Poczytaj
trochę wątków na tej grupie...

Dysk 20GB. ha, szybko się zapełni, zwłaszcza że o grach wspominasz. Ja bym
obstawiał 40GB, Maxtor.

Karta Riva TNT... noooo, powiem, że bieda, jak do gier. To już lepiej
jakiegoś MXa...

A ten monitor "za darmo", to mnie rzuca na ziemię... Wcale nie za darmo,
bo tak naprawdę jest wliczony w cenę. I pamiętaj, że masz jedne oczy na
całe życie... Więc dbaj o nie.

> A w ADAXie jest Pentium 3, 800 MHz, dysk twardy 20 Gigabajtów, Karta G-forc
> (czy jakoś tak), i jest za 3700 zł ale nie dają monitora.
> Który z nich byście polecili?
Prędzej ADAX niż Optimus, ale w zasadzie, to ani jedno, ani drugie.
Zwłaszcza, że ten akurat model to bieeeda :) Do gier słaby.

> A jak ten drugi to jaki monitor kupić? Myślę o 15 cali bo 17 cali jest za
> duża i nie zmieści mi się na biurku, a poza tym podobno trzeba dalej
> siedzieć od monitora bo się psują oczy.
> Liczę na wasza pomoc..
wracając do tematu oczu... Na pewno nie 15". Nowe 17" mają długość taką
jaką mają 15", więc będzie stał tak samo daleko od Ciebie. A biurko
możesz:
a) odsunąć od ściany - wtedy monitor będzie "rufą" wystawał poza obręb
biurka i będzie dalej od Ciebie
b) Jeżeli masz odpowiednie biurko, to możesz ustawić je inaczej:
             ____klawiatura
   | |_____biurko
   |_ monitor

i nie oszczędzaj na monitorze. Lepiej dać za monitor 200 zł więcej, niż
się męczyć. Poczytaj sobie na grupie, było tu trochę o wyborze monitora.

pozdrawiam i życzę powodzenia w zakupach :)

--
misiek
*** Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek_at_knm.org.pl>     ***