Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 16:14:05 MET DST

> Dobra, dobra to gra slow, nie mam zamiaru Ci przekonywac, ze NW jest
> kiepski we wszystkim procz szybkiego servowania plikow i aplikacyj.

A czego wiecej Ci trzeba w LANie???

> alez Ty nadal patrzysz na to jako fileserver i lokalny dostep i ma sie
> to nijak do uslug pop,smtp, firewall itd.

A co to za problem dorzucic do tego odpowiednie uslugi?

> jakiegos ISPa ktory ma wirtuale i obsluge poczty na NW? Nie, bo to

Pierwszy z brzegu jaki pamietam: www.myrealbox.com. Jakby poszukac, to
pewnie cos innego sie jeszcze znajdzie.

> jest system typowo LANowski, a nie rozlegly. Sluchajcie obaj :-))

A owszem -- a kwestia dotyczyla tego, czy w LANie bedzie lepszy Linux, czy
Netware. Sprawa wg. mnie oczywista :)

> Wreszcie jakis consensus, uff

Nie calkiem. Rozwiazanie bylo dobre z uwagi na bezpieczenstwo -- wazne
dane szly po IPX, internet zapewnial Linux z TCP/IP. Bardzo skuteczne
oddzielenie jednego od drugiego.

> no jasne, zaznaczylem to na wstepie, ale cos w tym spowolnieniu jest.

Wiesz, najszybciej to zapewne wszystko dzialaloby pod NetBEUI ;)

> co Ty, linux jest jak ryba w wodzie pod TCP, a IPX IMO jest tylko aby
> nie bylo, ze nie ma, tak jak TCP pod NW.

Nie porownuj linuxowego IPXa z novellowym TCP/IP, bo to smieszne. IPX w
Linuxie to jest nedzna proteza, ledwo trzymajaca sie kupy, implementacja
TCP/IP w Netware jest nie gorsza od linuxowej, a moze i lepsza w
niektorych miejscach.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..