Re: AMD 5x86 PR75 oraz plyta 486 i mnoznik - jak ?

Autor: Szymko (Algedi_at_f2virt.onet.pl)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 16:03:00 MET DST

Użytkownik "Anubis" <amulet_at_interia.pl> napisał w wiadomości news:9o46eg
$7rf$1_at_news.tpi.pl...

> Użytkownik "gabryhh" <gabryhh_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> nie

> ----------------------------
> Mam taki zestaw tyle ze plyta moja ma mnoznik 3x40 i alternatywnie 3x50.
> U mnie chodzi jakos 150 Mhz i swietnie sie sprawuje MP3 tez chodzi i r
aczej
> nie rwie.
> Wynik NU - 15,2 w skali wydajnosci ;-) ,mniej wiecej miedzy P75 a 90.
> Poszukaj tych mnoznikow na plycie to nie mozliwe zebys mial autowykrywanie
> podwyzsz napiecie u mnie 486 DX 100 chodzilo przy napieciu 3,3 V a ten
> [...]

Czytalem, ze procki 486/dx4 tak naprawde maja mnoznik na x3 i umnie jest na
40 czyli 120. Nie mam pojecia gdzie sie napiecie zmienia, bo nie sa opisane
zworki, a plyta jest dosc stara I/O mam na osobnej karcie, bo plyta nie ma
wlasnej. Ustawione jest chyba na 3,3 V i sobie dziala bez zawieszek wiec nie
bede kombinowal tym bardziej, ze mnie na wiekszej wydajnosci nie zalezy, bo
ja mam na tym serverek pod SDI na 4 userow i w zupelnosci (az nadto) wys
tarcza. Wole raczej stabilna prace. Pytalem raczej z ciekawosci czy usta
wianie mnoznikoew bylo na plycie czy tez moze byc autowykrywanie, bo z o
bserwacji stawiam na to drugie. Bez zmian zworek dzialal prawidlowo 486/dx2
66 przy 33 Mhz i pokazywal sie jako 66 oraz dziala AMD 5x86 133 PR75 przy 40
i pokazuje sie 120, a mnoznika na pewno nie przestawilem bo nie wiem gdzie
:((
Ja nigdy sie takim sprzetem nie bawilem i dlatego nie wiem. Moj pierwsszy
komp to Pentium 75 , a to troszke inna bajka choc nie tak bardzo.

Pozdrawiam
  Szymko

PS
Na razie dziala OK wiec chyba nie bede modzil ::))