Re: szybkość dzaiałania procesora - czas przetwarzania

Autor: zetware_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 17 Sep 2001 - 11:03:14 MET DST

> Nie chodzi o sam procesor. Właściwie to ma być cały sprzęt. Oczywiście na
> razie podejście jest takie trzeba wybrać kilka konfiguracji a później
> pogadamy o kasie - teraz kasa nie gra roli a sprzęt może być np. kilku
> procesorowy, działać na macierzach lub zupełnie coś innego - może to byś
> system rozproszony.

Za rozsądną kasę to wchodzi w grę tylko system rozproszony. Tak jak renderfarm
do grafiki 3d.
Skoro jeden komputer mieli jedną klatkę 4s. to 70tyś. klatek zajmie mu ok 78
godz. Skoro musisz zamknąć się w siedmiu godzinach to z prostego rachunku
78/7=11,15 wynika, że potrzeba Ci jeszcze 10 komputerów. Kupujesz 10 komputerów
średniej klasy (Atlon 1,2G lub coś w tym stylu) po 2,5 tyś PLN / szt. Do tego 1
monitor i przełącnik na 10 komputerów. Wszystko łączysz w sieć. Dzielisz zbiór
danych na 11 części. zapuszczasz 11 komputerów na raz i przy odrobinie
szczęście po 7 godzinach masz dane przetrawione. Pozostaje tylko połączyć
wyniki i gotowe. Koszt to ok. 30tyś. PLN nie licząc softu.
Składałem coś takiego do Lightwave i działa do dzisiaj.

powodzenia
Krzysztof