Re: Jaki kupic komputer???????

Autor: Igo (igo_at_reader.local.bin)
Data: Sat 15 Sep 2001 - 21:38:23 MET DST

On Sat, 15 Sep 2001 01:05:40 +0200, Paweł Twaróg <pawel_twarog_at_wp.pl> wrote:
> Chodzi
> o to, ze ojciec dal mi 4,5 tys. na kupno komputera. Ma to być taka
> konfiguracja optymalna do gier i nauki (idę na studia).
> Gadałem z kumplem i on mi mówił, ze może mi złożyć ale tato powiedział, ze
> lepiej kupić firmowy, bo składaki są niepewne i się psują i później nie ma
> do kogo się zwrócić z gwarancja.

Nieprawda. Ja sobie kompa sam zlozylem i jest OK:) A gwarancje mam na
kazda czesc z osobna :) Ale polecam Ci znalezienie firmy, ktora sklada
komputery - dostajesz zwykle 2-letnia gwarancje na calosc :)

Nie polecam jednak kupowania kompow "markowych" - optimus, adax, itp.
Tutaj placi sie za firme i nie mozna dostosowac nic do swoich potrzweb -
masz "sztywny" konfig :(

> W OPTIMUSIE jest niezła oferta z Pentiumem 4, 1,5 MHz, twardy dysk: 20
> gigabajtow, Karta graficzna TNT (chyba Rava).

Uzywam, ale ja nie gram :) Do gier polecam cos mocniejszego - ta
sprawdza sie raczej przy mniejszych wymaganiach graficznych :)

> Kosztuje 4100 zł ale dają za
> darmo monitor.

Jaki? Ja np. kupilem LG 520Si i okazalo sie, ze to wcale nie taki dobry
sprzet :( Proponuje zainwestowac w monitor wiecej pieniedzy - okolo
1000zl. A jesli bedziesz duzo uzywal kompa, to nawet wiecej.

Taki np LG 520Si:
- max rozdz. 1024x768 - o wiele za malo!
- przy max. rozdzielczosci oczy sie mecza, bo jest niewielkie
  odswiezanie :(
- malo opcji konfiguracyjnych / brak OSD;
- niskie odswiezanie w ogole;
- duzo wydzielanego progmieniowania!
- slaba jakosc :(

> A w ADAXie jest Pentium 3, 800 MHz, dysk twardy 20 Gigabajtów, Karta G-forc

GEForce? Jesli 2 lub 3 to duuuzo lepiej od Rivy TNT. Pamietaj, ze do
gier powinienes miec minimum 32mb na karcie graf, 128mb ramu (64 tez
moze byc, ale tu juz nie wszystko pojdzie...) no i do grafy - agpx4! I
szybka pamiec RAM 133 to minimum (ktos jeszcze sprzedaje nizsze?).

A co do procka - jesli chcesz grac - 1ghz. 800mhz to teraz troche malo -
granica :(

> (czy jakoś tak), i jest za 3700 zł ale nie dają monitora.
> Który z nich byście polecili?

Zadaen. Skladak, ale w firmie. I nie na raty. I po uwaznym przeczytaniu
umowy gwarancyjnej.

> A jak ten drugi to jaki monitor kupić?

Samsung, LG (np. flatron). Co najmniej 15", optymalnie 17", najlepiej
21" :) I z dobrym odswiezaniem :)

> Myślę o 15 cali bo 17 cali jest za
> duża i nie zmieści mi się na biurku,

No to 15" :) Ale wez pod uwage widoczna przekatna obrazu - jakies 1-2
cala mniej!

> Liczę na wasza pomoc..

Jak dla mnie to optymalny komp dla Twoich potrzeb to:
- procek 900mhz-1200mhz. Najlepiej Athlon lub Celeron;
- ram 128mb 133mhz;
- k. graf. geforce2mx
- k. dzwiek. sb live, ew. sb compatibile;
- monitor 15", ale DOBRY!
- cdromx49 lub dvd :)
- dysk 20gb, ew. wiecej;
- modemik :)
- drukarka (przydalaby sie) - ja mam lexmark z42 i jestem zadowolony:)
- dobra myszka - wazna przy grach! najlepiej logitech, microsoft, genius
  - 3 przyciski + scrool
- wytrzymala klawiatura :)
- dobra jest kieszen na dysk - jesli masz zaplombowanego kompa, to i tak
  mozesz wyjac hdd :)

--
[ ---==<Igo>==-- mailto:igo_at_interia.pl =+=+=+=+=+=+= ]
[ -=> http://www.igo.prv.pl <=- -=> Pascal, Delphi,  ]