Re: Jaki kupic komputer???????

Autor: januszek (januszek_at_anty.spam.rubikon.pl)
Data: Sat 15 Sep 2001 - 07:42:10 MET DST

"Paweł Twaróg" wrote:

> Jestem tu nowy ale mam ważne pytanie a wy się na pewno na tym znacie. Chodzi
> o to, ze ojciec dal mi 4,5 tys. na kupno komputera. Ma to być taka
> konfiguracja optymalna do gier i nauki (idę na studia).

LOL

> Gadałem z kumplem i on mi mówił, ze może mi złożyć ale tato powiedział, ze
> lepiej kupić firmowy, bo składaki są niepewne i się psują i później nie ma
> do kogo się zwrócić z gwarancja.

Prawda. Skladacze i male firmy maja z reguly ceny nizsze ale w przypadku
reklamacji dzieja sie cuda... Wszystko to dziala mniej wiecej tak jak w
powiedzeniu: "Klient ma zawsze racje, dopoki nie zaplaci" ;)))

> W OPTIMUSIE jest niezła oferta z Pentiumem 4, 1,5 MHz, twardy dysk: 20
> gigabajtow, Karta graficzna TNT (chyba Rava). Kosztuje 4100 zł ale dają za
> darmo monitor.
> A w ADAXie jest Pentium 3, 800 MHz, dysk twardy 20 Gigabajtów, Karta G-forc
> (czy jakoś tak), i jest za 3700 zł ale nie dają monitora.

Hmm... Markowe komputery to IBM, Compaq lub Dell ;))) Cala reszta to
przemyslowo skladane komputery z podzespolow z Tajwanu. Dlatego wazne
jest ktorych producentow podzespolow uzyto do zmontowania takiego
komputera. Mozesz samemu kupic podzespoly i zlozyc komputer - wazne
zebys znalazl taka firme, ktora nie robi wielkich problemow przy
reklamacji. Warto przed zakupem uzgodnic ze sprzedawca procedure na
wypadek reklamacji. Osobiscie kupuje w firmie, ktora stabilnie i
rzetelnie funkcjonuje na rynku od 6 lat i nie narzekam.
Na http://www.adax.com.pl/ znalazlem tez informacje o komputerach serii
CK - oferta jest imho dobra.

> Który z nich byście polecili?
> A jak ten drugi to jaki monitor kupić? Myślę o 15 cali bo 17 cali jest za
> duża i nie zmieści mi się na biurku, a poza tym podobno trzeba dalej
> siedzieć od monitora bo się psują oczy.

Nie prawda. Czas na 15" monitory juz sie skonczyl. Obecnie pracuje sie w
rozdzielczosci 1024x768 do czego monitor 15" nie nadaje sie na dluzsza
mete. Dobrej jakosci monitor 17" daje wiekszy komfort pracy. Duzo zalezy
od kineskopu. Jakos tak sie sklada, ze najbardziej topowe monitory maja
z reguly kineskopy Sony FD.

januszek