Re: Jaki kupic komputer???????

Autor: Zezero (zezero_at_go2.pl)
Data: Sat 15 Sep 2001 - 01:43:53 MET DST

Użytkownik "Paweł Twaróg" <pawel_twarog_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Czołem wszystkim!
> Jestem tu nowy ale mam ważne pytanie a wy się na pewno na tym znacie.
Chodzi
> o to, ze ojciec dal mi 4,5 tys. na kupno komputera. Ma to być taka
> konfiguracja optymalna do gier i nauki (idę na studia).
> Gadałem z kumplem i on mi mówił, ze może mi złożyć ale tato powiedział, ze
> lepiej kupić firmowy, bo składaki są niepewne i się psują i później nie ma
> do kogo się zwrócić z gwarancja.
> W OPTIMUSIE jest niezła oferta z Pentiumem 4, 1,5 MHz, twardy dysk: 20
> gigabajtow, Karta graficzna TNT (chyba Rava). Kosztuje 4100 zł ale dają za
> darmo monitor.

To jakaś paranoja P4 i Riva TNT (pewnie jeszcze jakiś PowerFlower).
Taka karta to była dobra ale równo 3 lata temu.
Pentium 4 też pewnie na płycie z chipsetem i845 na SDRAMach (czyli
pamięciach też przed 3 lat).
Jeśli decydujesz sie na Pentium 4 to tylko na RDRAMach.
Jeśli łączą taki sprzęt to aż strach pomyśleć jakie jeszcze niespodzianki
mogą czekać w tym zestawie.
Jeśli charakteryzują dysk jedynie przy pomocy pojemności...

Taki Optimus niczego przeciez nie produkuje.
Skladak jak kazdy inny, tylko, ze nie masz wpływu na to co jest w środku.
W porządnym sklepie komputerowym wybierasz sobie wszystko od wiatraczka po
obódowę.

> A w ADAXie jest Pentium 3, 800 MHz, dysk twardy 20 Gigabajtów, Karta
G-forc
> (czy jakoś tak), i jest za 3700 zł ale nie dają monitora.
> Który z nich byście polecili?
> A jak ten drugi to jaki monitor kupić? Myślę o 15 cali bo 17 cali jest za
> duża i nie zmieści mi się na biurku, a poza tym podobno trzeba dalej
> siedzieć od monitora bo się psują oczy.

Wydaje mi się, że przy dzisiejszych monitorach wzrok psuje się przede
wszystkim od długotrwałego wysilania wzroku. Pomaga większy monitor,
mniejsza rozdielczość, albo większa czcionka. Odległość od oczu powinna
wynosić ok 50cm.

A nie myślałeś o Athlonie 1.33GHz z pamięciami DDR?
Cena taka jak tego PIII 800 a szybszy od tego Pentium 4 1.5 GHz .

pozdrawiam

--
  00000 Zezero
    00  zezero_at_go2.pl